W przetargu na zaprojektowanie i budowę 14-kilometrowego odcinka autostrady A2 pomiędzy miejscowością Swory (km 610+722) a węzłem Biała Podlaska wpłynęło osiem ofert. Najtańszą ofertę na kwotę 467,66 mln zł złożyła firma POLAQUA.
Pozostałe oferty:
Na realizację inwestycji przewidziano dokładnie 628 308 570,53 zł.
Złożone oferty będą oceniane według następujących kryteriów:
Każdy z wykonawców zaproponował skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące (z 36 do 33) oraz wydłużenie gwarancji (z 5 do 10 lat) na ekrany akustyczne.
Umowa z wykonawcą (w przypadku braku odwołań) powinna zostać podpisana w kwietniu 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 33 miesiące od daty zawarcia umowy. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidziane jest na grudzień 2021 r.
Wykonawca przygotuje projekt, uzyska niezbędne decyzje, a następnie wybuduje około 14 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym. Droga będzie miała po dwa pasy ruchu i rezerwę pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Powstaną także drogi do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
W sierpniu 2020 r. oddano do ruchu ponad 15 kilometrów autostrady A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin zakończenia prac to jesień 2023 r.
Pod koniec ubiegłego roku ogłoszono przetarg na ostatni 32-kilometrowy odcinek autostrady A2 od Białej Podlaskiej do granicy z Białorusią.
Wciąż trwają prace projektowe nad poszerzeniem autostrady A2 w województwie łódzkim i mazowieckim. Mowa o 89-kilometrowym odcinku pomiędzy Warszawą a Łodzią. Przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie w drugiej połowie roku. Docelowo autostrada będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ - po trzy pasy ruchu.