Produkcja rocznicowej serii Porsche Boxster 25 years została ograniczona do zaledwie 1250 sztuk. Oprócz tego odstraszać może cena, która przed dodaniem opcji wynosi w USA niemal 100 tys. dolarów.
Częściowo dlatego, że specjalny Boxster został skonstruowany na najdroższej odmianie małego roadstera Porsche - 718 GTS 4.0. W porównaniu z nim wersja na 25-lecie wymaga dopłaty niecałych 10 tys. dolarów, ale większym problemem może być ograniczona dostępność.
Czym różni się Boxster 25 years od odmian limitowanych wyłącznie popytem i podażą? Tak naprawdę tylko szczegółami. Elementy karoserii oraz 20-calowe obręcze kół zostały polakierowane w kolorze miedzi, który nawiązuje do studyjnej wersji Porsche Boxster zaprezentowanej na salonie motoryzacyjnym w Detroit w 1993 roku.
Nowy Porsche Boxster 25 years jest dostępny w trzech kolorach lakieru: GT Silver (na zdjęciach), Jet Black i Carrara White. Wszystkie mają metaliczny połysk. Wnętrze specjalnych Boxsterów zostało wykończone czerwoną skórą, w takim samym kolorze jest miękki składany dach.
Jeśli ktoś nie lubi głębokiej czerwieni, zamiast tapicerki Bordeaux Red może wybrać dyskretniejszą - czarną. W środku umieszczono elementy wykończenia ze szczotkowanego aluminium, a stylizację zwieńczono znaczkami "Boxster 25".
Osiągi samochodu i parametry techniczne nie zmieniły się w porównaniu z seryjnie wytwarzaną wersją. Boxster 25 years ma pod maską silnik typu bokser o pojemności skokowej czterech litrów oraz maksymalnej mocy 400 KM. Jednostka napędowa radzi sobie bez turbosprężarki, a napęd jest przenoszony na tylną oś.
Rocznicowa wersja jest oferowana z manualną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów PDK. W przypadku wybrania drugiego wariantu wyposażony w 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię i seryjny pakiet Sport Chrono samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe cztery sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 293 km/h.
Pomysł na powstanie modelu Boxster narodził się w środku dużego kryzysu firmy Porsche na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Odświeżenie gamy i uzupełnienie jej o nieduży model oferujący wyjątkową przyjemność z jazdy miał być ratunkiem dla marki. I tak się stało. Porsche Boxster od początku sprzedaży pierwszego modelu o oznaczeniu wewnętrznym 986 było hitem. W salonach marki nowy model pojawił się na początku 1997 roku.
Debiutancka wersja miała sześciocylindrowy silnik o przeciwsobnym układzie tłoków. Pojemność 2,5 litra oraz moc 204 KM zapewniały dobre osiągi, a centralne ułożenie silnika - znakomite właściwości jezdne. Klienci pokochali ten model.
Potem dołączyła do niego mocniejsza wersja Boxster S. Druga generacja tego modelu (987) pojawiła się w 2004 roku, trzecia (981) w 2012 roku. W 2006 roku do modelu roadster dołączyło bliźniacze coupe, czyli Porsche Cayman. Aktualnie w ofercie Porsche znajduje się czwarta generacja Boxstera (982), która wraz z nową nazwą handlową 718 zadebiutowała w 2016 roku.
Aby uczcić 25 lat sukcesów, powstał specjalny ekskluzywny model. Porsche Boxster 25 years jest bohaterem nowego filmu reklamowego. Jak wszystkie produkty firmowane przez firmę z Zuffenhausen, został on perfekcyjnie wykonany.
Trudno się powstrzymać od nostalgicznego spojrzenia w przeszłość razem z jego bohaterami, a niejeden fan marki przy okazji uroni łezkę ze wzruszenia. Wszyscy chcielibyśmy być wiecznie młodzi, tak jak Porsche Boxster.