Porsche Boxster ma już ćwierć wieku. Z tej okazji powstała specjalna wersja roadstera [WIDEO]

Czas płynie nieubłaganie. Od debiutu Porsche Boxstera minęło już 25 lat. To model, który rozpoczął aktualny renesans marki Porsche. Aby uczcić srebrne gody, firma stworzyła wyjątkową wersją pięknego roadstera. Nie będzie łatwa do kupienia.

Produkcja rocznicowej serii Porsche Boxster 25 years została ograniczona do zaledwie 1250 sztuk. Oprócz tego odstraszać może cena, która przed dodaniem opcji wynosi w USA niemal 100 tys. dolarów.

Częściowo dlatego, że specjalny Boxster został skonstruowany na najdroższej odmianie małego roadstera Porsche - 718 GTS 4.0. W porównaniu z nim wersja na 25-lecie wymaga dopłaty niecałych 10 tys. dolarów, ale większym problemem może być ograniczona dostępność.

Czym różni się Boxster 25 years od odmian limitowanych wyłącznie popytem i podażą? Tak naprawdę tylko szczegółami. Elementy karoserii oraz 20-calowe obręcze kół zostały polakierowane w kolorze miedzi, który nawiązuje do studyjnej wersji Porsche Boxster zaprezentowanej na salonie motoryzacyjnym w Detroit w 1993 roku.

Nowy Porsche Boxster 25 years jest dostępny w trzech kolorach lakieru: GT Silver (na zdjęciach), Jet Black i Carrara White. Wszystkie mają metaliczny połysk. Wnętrze specjalnych Boxsterów zostało wykończone czerwoną skórą, w takim samym kolorze jest miękki składany dach.

Jeśli ktoś nie lubi głębokiej czerwieni, zamiast tapicerki Bordeaux Red może wybrać dyskretniejszą - czarną. W środku umieszczono elementy wykończenia ze szczotkowanego aluminium, a stylizację zwieńczono znaczkami "Boxster 25".

Osiągi samochodu i parametry techniczne nie zmieniły się w porównaniu z seryjnie wytwarzaną wersją. Boxster 25 years ma pod maską silnik typu bokser o pojemności skokowej czterech litrów oraz maksymalnej mocy 400 KM. Jednostka napędowa radzi sobie bez turbosprężarki, a napęd jest przenoszony na tylną oś.

Rocznicowa wersja jest oferowana z manualną lub zautomatyzowaną skrzynią biegów PDK. W przypadku wybrania drugiego wariantu wyposażony w 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię i seryjny pakiet Sport Chrono samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w równe cztery sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 293 km/h.

Porsche Boxster 25 yearsPorsche Boxster 25 years fot. Porsche

Porsche Boxster ma 25 lat. Taka piękna historia

Pomysł na powstanie modelu Boxster narodził się w środku dużego kryzysu firmy Porsche na przełomie lat 80. i 90. XX wieku. Odświeżenie gamy i uzupełnienie jej o nieduży model oferujący wyjątkową przyjemność z jazdy miał być ratunkiem dla marki. I tak się stało. Porsche Boxster od początku sprzedaży pierwszego modelu o oznaczeniu wewnętrznym 986 było hitem. W salonach marki nowy model pojawił się na początku 1997 roku.

Debiutancka wersja miała sześciocylindrowy silnik o przeciwsobnym układzie tłoków. Pojemność 2,5 litra oraz moc 204 KM zapewniały dobre osiągi, a centralne ułożenie silnika - znakomite właściwości jezdne. Klienci pokochali ten model.

Potem dołączyła do niego mocniejsza wersja Boxster S. Druga generacja tego modelu (987) pojawiła się w 2004 roku, trzecia (981) w 2012 roku. W 2006 roku do modelu roadster dołączyło bliźniacze coupe, czyli Porsche Cayman. Aktualnie w ofercie Porsche znajduje się czwarta generacja Boxstera (982), która wraz z nową nazwą handlową 718 zadebiutowała w 2016 roku.

Aby uczcić 25 lat sukcesów, powstał specjalny ekskluzywny model. Porsche Boxster 25 years jest bohaterem nowego filmu reklamowego. Jak wszystkie produkty firmowane przez firmę z Zuffenhausen, został on perfekcyjnie wykonany.

Trudno się powstrzymać od nostalgicznego spojrzenia w przeszłość razem z jego bohaterami, a niejeden fan marki przy okazji uroni łezkę ze wzruszenia. Wszyscy chcielibyśmy być wiecznie młodzi, tak jak Porsche Boxster.

 
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.