Ulubione motocykle i motorowery Polaków w 2020 r. W obydwu kategoriach na czele Junak
Jednoślady w Polsce w 2020 r. na plusie. Z jednego powodu
Przyzwyczailiśmy się, że przy wszystkich podsumowaniach zeszłego roku opisujemy mniejsze lub większe spadki liczby rejestracji, ale w przypadku jednośladów będzie inaczej. Przez cały rok sprzedano w Polsce 40 155 takich pojazdów, czyli o 4,9 proc. więcej niż w 2019 r. To rekordowy rok. Liderem okazał się Junak z wynikiem 6 772 i aż 76,52-procentowym wzrostem sprzedaży. Junak prześcignął firmę Romet Motors, którą wybrało 5 777 Polaków (o 28,55 proc. mniej niż przed rokiem). Podium domyka Barton - 2 771 rejestracji i 31,26 proc. na plusie.
Do pewnego momentu roku wydawało się, że rynek jednośladów będzie miał identyczne problemy jak cała branża motoryzacyjna. I wtedy nadeszła końcówka roku. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje, że w samym grudniu zarejestrowano 5706 nowych jednośladów - o 171,33 proc. więcej niż w poprzednim miesiącu i aż o 306,70 proc. więcej niż przed rokiem. - Na te rekordowe liczby wpłynęła niewątpliwie zapowiedziana zmiana normy emisji spalin z Euro 4 na Euro 5, która zaczęła obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. - wyjaśniają eksperci Samaru.
Ulubione motocykle Polaków w 2020 r.
Nowych motocykli na polskich drogach pojawiło się w 2020 r. dokładnie 11 815, czyli o 14,2 proc. więcej niż w 2019 r. Liderem rynku okazał się Junak, który wyprzedził dwie wielkie marki z Japonii.
- Junak - 2 528 szt.
- Honda - 2 507 szt.
- Yamaha - 2 501 szt.
- BMW 1 756 szt.
- Romet Motors - 1 609 szt.
Ulubione motorowery Polaków w 2020 r.
Sprzedawcy motorowerów nie mieli aż tak dobrego roku. Nad Wisłą zarejestrowano 18 340 jednośladów tego typu, co oznacza spadek rok do roku o 4,3 proc. W tym segmencie dominują Junak oraz Romet:
- Junak - 4 194 szt.
- Romet Motors - 4 168 szt.
- Barton - 1 714 szt.
- Torq - 1 287 szt.
- Zipp - 846 szt.
Junak i Romet to świetnie znane nazwy wszystkim miłośnikom jednośladów w Polsce. Jakiś czas temu obie wróciły i, jak widzimy po powyższych statystykach, radzą sobie bardzo dobrze. Ich sposób działania w znacznej mierze jest dość podobny do polskich firm technologicznych. Ściągają do kraju swoje produkty z zagranicy (głównie z Chin) - gotowe lub w częściach, w tym drugim przypadku składane są one później już na miejscu w Polsce.
A ile używanych jednośladów przyjechało do Polski?
Import używanych jednośladów wyraźnie przeważa nad zakupami nowych. W 2020 r. ściągnęliśmy nad Wisłę prawie 70 tysięcy motorowerów i motocykli - dokładnie 69 809 sztuk. To o 5,1 proc. mniej niż w 2019 r.
-
Już w 2021 r. kierowcy z prawem jazdy kat. B zyskają nowe uprawnienia. Pod dwoma warunkami
-
Też tak robisz? Siedem złych nawyków, które wykończą twój samochód
-
Nowa Lada Niva będzie najtańszym SUV-em w Europie. Renault chce powtórzyć sukces Dacii Duster
-
Jak odłączyć i podłączyć akumulator w samochodzie? Uwaga! Kolejność jest kluczowa
-
Nissan stworzył "kampera", ale nie dla przyjemności tylko do pracy. Model NV350 ma ekspres do kawy i biurko
- Jak się jeździ Unimogiem? Terenowa ciężarówka jest pełna niespodzianek
- Jak uruchomić samochód przy pomocy kabli rozruchowych? To proste, ale bądź ostrożny
- Dążenie do maksymalnej popularyzacji samochodów EV to na razie jedyny sposób na zmniejszenie szkodliwości transportu dla środowiska
- Triki i podstępy handlarzy samochodów, które wykryjesz samodzielnie. Wystarczą zdjęcia
- Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
Forum
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (15)
- NX czas wymienić na RX czyli rabat 100 tys zł (11)
- O/T? czy jak najbardziej T? Edukacja seksualna (26)
- OT - więcej religii, mniej edukacji seksualnej.... (98)
- Kolejny wypadek. (63)
- U mnie wreszcie troche bialo :-) (12)
- Kuny nie są fajne (45)
- OT - Prezes nadal nie wydał "czerwonej książeczki" (18)
- Cały Top Gear online - jest (11)
- Czymu pug 2008 taki drogi? (41)