Jest przetarg na kolejny fragment trasy S7. Ekspresówką na południe od Warszawy

GDDKiA po raz kolejny ogłasza przetarg na fragment trasy S7. Odstąpiono od umowy z poprzednim wykonawcą odcinka Lesznowola - Tarczyn Północ, ale południowy wylot z Warszawy musi zostać ukończony. Zwłaszcza, że prace na dwóch odcinkach już trwają.

Po odstąpieniu od umowy z firmą IDS-BUD, GDDKiA ponownie ogłosiło przetarg na wybór wykonawcy trasy S7 na południe od stolicy. Jego zadaniem będzie zaprojektowanie i budowa drugiego z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu trasy S7 do Grójca. Chodzi o fragment od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.

Zobacz wideo

Zmiana wykonawcy

Poprzedni wykonawca, z którym 2 października rozwiązano umowę, po upływie jednej trzeciej czasu na ukończenie zadania, zrealizował zaledwie 6,3 proc. prac. Dlatego nowa firma ma kontynuować prace projektowe poprzednika, uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudować trasę oraz uzyskać pozwolenie na oddanie nowej drogi do użytku.

29 kilometrów drogi ekspresowej

Budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 na trasie Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki:

  • od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km,
  • od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km,
  • od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.
S7 Lesznowola - Tarczyn
S7 Lesznowola - Tarczyn GDDKiA

Nowy fragment S7 rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadał dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca - po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy przez sześć węzłów:

  • Zamienie,
  • Lesznowola,
  • Antoninów,
  • Złotokłos,
  • Tarczyn Północ,
  • Tarczyn Południe.

Ruch lokalny będzie obsługiwany przez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie i urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne).

Zaawansowanie prac na dwóch realizowanych odcinkach

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy, do węzła Lesznowola, prace idą pełną parą. Umowę podpisano w lutym 2020 r., a roboty są już zaawansowane w 32 proc. W tym przypadku GDDKiA również odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie prace kontynuuje nowa firma.

Dobiega końca budowa prawie ośmiokilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca (trzeciego fragmentu planowanej trasy). 17 grudnia ruch został przełożony z dróg lokalnych na nowe jezdnie trasy S7. Taka czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych. Zaawansowanie robót szacuje się na 86 proc.

S7 Lesznowola - Tarczyn
S7 Lesznowola - Tarczyn GDDKiA

Źródło: GDDKiA

Więcej o: