TOP 3 wersje Toyoty RAV4, które chcemy mieć! Hybryda, benzyna czy plug-in?

Toyoty RAV4 jest drugim spośród najlepiej sprzedających się modeli japońskiej marki. W 2019 r. sprzedano prawie 982 tys. egzemplarzy tego samochodu. Która z wersji zasługuje na szczególne uznanie?

Toyota RAV4 - krótka historia pojazdu

Po raz pierwszy Toyota RAV4 została zaprezentowana w 1994 r. Od tamtego czasu auto przeszło bardzo gruntowne modyfikacje, które mocno zmieniły jego charakter. Ostatecznie stało się SUV-em klasy średniej, oferującym bardzo konkurencyjną ofertę napędów. W najnowszej piątej generacji nie ma już silnika wysokoprężnego, ale klienci mogą wybierać pomiędzy wariantami napędów benzynowych, hybrydą i hybrydą plug-in. 

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Sama Toyota RAV4 jest autem o długości 460 cm, szerokim na 185,5 cm i wysokim na 168,5 cm. Pojemny bagażnik pomieści 580 l, ale przy złożeniu tylnej kanapy można go powiększyć aż do 1690 l. Do napędu 4x4 należy dopłacić w każdej z wersji po 10 tys. zł.

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Toyota RAV4 - benzyna

Oferowany do Toyoty RAV4 silnik benzynowy to 2.0 Dual VVT-iE możliwy do wyboru w dwóch wariantach o mocy 173 KM:

  • z manualną skrzynią 6-biegową, o przyspieszeniu 9,8 s., i średnim zużyciu paliwa: 6,9-7,4 l / 100 km
  • z bezstopniową przekładnią Direct Shift CVT, o przyspieszeniu 10,7 s., i średnim zużyciu paliwa: 6,9-7,4 l /100 km

Model z silnikiem benzynowym poleca się raczej dla osób, które nie planują silnej eksploatacji samochodu w mieście, a przy tym część przejazdów stanowią dłuższe trasy. Najtańsza wersja Active to wydatek rzędu 115 900 zł.

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Toyota RAV4 Hybrid

Również Toyota RAV4 Hybrid została wyposażona w dwa warianty napędu do wyboru. Klienci mogą się pokusić o postawienie na:

  • 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM, bezstopniowej przekładni e-CVT, napędem na przednią oś, przyśpieszeniem 8,4 s., i zużyciem paliwa na poziomie 5,3 - 5,8 l / 100 km
  • 2.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i o mocy 222 KM, bezstopniowej przekładni e-CVT, napędem na wszystkie koła, przyspieszeniem 8,1 s., zużyciem paliwa 5,5 - 5,9 l / 100 km

Auto z napędem hybrydowym poleca się zwłaszcza osobom, które pokonują dużą ilość kilometrów w warunkach miejskich - granicą opłacalności może być ok. 30 tys. km w ciągu roku. Odmiana hybrydowa wskazywana jest także jako posiadająca bardziej efektywny napęd 4x4. Najtańsza wersja Toyoty RAV4 Hybrid to wydatek rzędu 134 900 zł.

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Nowa Toyota RAV4 - hybryda plug-in

Nowa Toyota RAV4 - hybryda plug-in będzie oferowana także na polskim rynku. Już przedstawia się ją jako połączenie cech z pozoru sprzecznych - ma być wersją dotychczas najmocniejszą i jednocześnie najbardziej oszczędną. Wszystko dzięki jednostce napędowej w postaci silnika Hybrid Dynamic Force 2,5 l wspomaganego przez akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności. Efekty? Nowa Toyota RAV4 hybryda plug-in będzie przyspieszała do 100 km w zaledwie 6,2 s. Będzie w tym parametrze osiągać lepsze wyniki, niż konkurencyjne auta posiadające tradycyjne jednostki napędowe. Emisyjność poniżej 29 g/km może ją uczynić najmniej zanieczyszczającym atmosferę samochodem w swojej klasie, pod warunkiem, że będziemy regularnie ładować akumulator z gniazdka. Auto przejedzie też do 65 km w trybie wyłącznie elektrycznym. Niestety, przewiduje się ceny modelu na poziomie nawet 250 000 - 260 000 zł

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Toyota RAV4  - opinie

Jakie są opinie na temat nowej Toyoty RAV4 hybrydy plug-in? Oczywiście Toyota RAV4 hybryda plug-in robi świetne wrażenie swoimi osiągami, ale przy przewidywanej cenie będzie poza zasięgiem wielu osób, które mogą sobie pozwolić na zakup tego modelu w wersji napędzanej jednostką benzynową lub hybrydą.

TOYOTA RAV4 - PRZEŚWIETLILIŚMY HYBRYDOWEGO BESTSELLERA!

Zobacz wideo Niższa akcyza na samochody hybrydowe. Ile za nie zapłacimy?
Więcej o: