Za sukcesem Toyoty Corolli najlepiej przemawiają liczby - 1 236 380 egzemplarzy sprzedanych w 2019 r. i absolutne liderowanie wśród najbardziej popularnych aut na świecie. Warto dodać, że to wynik o 4,1 proc. lepszy, niż rok wcześniej. Także w Polsce japońskiej maszynie udało się prześcignąć modele Skody i zająć miejsce na szczycie sprzedaży w 2019 r. Za sukcesem Toyoty Corolli w naszym kraju stoi z pewnością relacja jakości do ceny, ale także preferencje do kupowania raczej kompaktów, niż aut miejskich. W końcu ważna jest różnorodna oferta, z której można skorzystać - globalny model Toyoty został zaoferowany klientom w aż trzech typach nadwozia, co absolutnie nie należy dzisiaj do standardów. Ile za nie zapłacimy?
TRZY OBLICZA HYBRYDOWEGO KOMPAKTA. SPRAWDZAMY OFERTĘ TOYOTY COROLLI
Jakie cechy wspólne i różnice kryje Toyota Corolla w odmianach sedan, hatchback i kombi?
Kompakt oferowany przez japońską markę jest jednym z najbardziej popularnych aut w historii. Toyota Corolla Sedan miała stać się w zakresie designu najbardziej prestiżową i pełną elegancji wersją omawianego modelu. Postawiono na sztywne nadwozie z wielowahaczowym zawieszeniem, samochód daje się więc pewnie prowadzić. Innymi kwestiami, które mocno odcisnęły się na projekcie nowej Toyoty Corolli Sedan, było zapewnienie bezpieczeństwa i zwiększenie przestrzeni wewnątrz samochodu. Jej wymiary to 463 cm długości i 178 cm szerokości. Jest wysoka na 143,5 cm i ma rozstaw osi na szerokości 270 cm. Dość pojemny jest też bagażnik, w którym bez problemu zmieści się nawet 471 l. Co z silnikiem? Nowa Toyota Corolla Sedan nie ma już silnika wysokoprężnego jako jednego z wariantów do wyboru. Klient może za to postawić na jednostkę benzynową w dwóch konfiguracjach:
TRZY OBLICZA HYBRYDOWEGO KOMPAKTA. SPRAWDZAMY OFERTĘ TOYOTY COROLLI
Alternatywą dla napędów benzynowych jest hybryda 1.8 Hybrid o mocy 122 KM z bezstopniową przekładnią e-CVT i zużyciem paliwa 4,3 - 5,2 l / 100 km.
W podstawowej wersji Active za 79 900 zł otrzymamy między innymi 15-calowe felgi stalowe, klimatyzację manualną z wyświetlaczem cyfrowym lub automatyczną dwustrefową (hybryda), systemy wspomagające poszczególne układy, bogaty pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense i dość zaawansowaną ofertę elektroniki pokładowej.
Wersja Toyoty Corolli Hatchback stylistyką nawiązuje wyraźniej do auta sportowego. Akcenty sportowe można jeszcze mocniej podkreślić, wybierając opcję GR Sport. Hatchback ma oczywiście najmniejsze wymiary: 437 cm długości przy 179 cm szerokości i 143,5 cm wysokości. Rozstaw osi zmniejsza się do 264 cm, w bagażniku mieści się 361 l lub 313 l (hybryda). Od Toyoty Corolli Sedan Hatchback różni się za to oferowaną jednostką napędową. Są to silniki benzynowe:
TRZY OBLICZA HYBRYDOWEGO KOMPAKTA. SPRAWDZAMY OFERTĘ TOYOTY COROLLI
Zaletą Toyoty Corolli Hatchback jest za to silnik 2.0 Hybrid Dynamic Force o mocy 184 KM. Alternatywą dla niego jest jednostka 1.8 Hybrid (122 KM). Możemy się też cieszyć podstawowym wyposażeniem na równie wysokim poziomie, co w przypadku Toyoty Corolli Sedan.
Stylistyka wersji kombi niewiele odbiega od oferowanej w przypadku hatchbacka. Liczą się jednak przede wszystkim rozmiary. Toyota Corolla Kombi ma zdecydowanie największe wymiary. Jej długość sięga 465 cm, szerokość zaś 179 cm. Ma pojemny bagażnik, który liczy sobie 596 l, w hybrydzie zaś nieco mniej, bo 581 l. Jednostki silnikowe oferuje się takie, jak w przypadku Toyoty Corolli Hatchback. Wyposażenie w podstawowej wersji jest podobne jak w przypadku opisywanych wyżej. Dla Toyoty Corolli TS Kombi oferuje się standard Trek w cenie 120 900 zł m.in. z 17-calowymi felgami aluminiowymi, cyfrowym prędkościomierzem czy emblematem ''Trek'' na klapie bagażnika.
TRZY OBLICZA HYBRYDOWEGO KOMPAKTA. SPRAWDZAMY OFERTĘ TOYOTY COROLLI