Ford Kuga to SUV segmentu C, który po raz pierwszy został zaprezentowany w 2008 roku. Obecnie na rynku dostępna jest trzecia generacja tego modelu, która przeszła gruntowne zmiany od czasu swojego debiutu. Nowy Ford Kuga jest zdecydowanie większy od swoich poprzedników, co sprawia, że plasuje się wśród SUV-ów klasy średniej. Zmiany dotyczą też kwestii silnikowych. To efekt coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji CO2.
FORD KUGA MA NOWĄ CENĘ. SPRAWDZILIŚMY I JEST NAPRAWDĘ DOBRZE
Wymiary nowej Kugi to 4,61 m długości, 2,18 m szerokości i 1,68 m wysokości. Auto może się pochwalić przestronną kabiną oraz bagażnikiem o pojemności 475 litrów, który po złożeniu kanapy można powiększyć do 1534 l.
Jeśli chodzi o motory ukryte pod maską nowej Kugi w gamie znajdziemy dwa silniki benzynowe, trzy wysokoprężne oraz dwie wersje hybrydowe (w tym plug-in).
FORD KUGA MA NOWĄ CENĘ. SPRAWDZILIŚMY I JEST NAPRAWDĘ DOBRZE
Podstawowe wyposażenie Forda Kugi zawiera m.in.: klimatyzację manualną, reflektory ze światłami mijania LED i światłami do jazdy dziennej LED, czujniki wspomagające parkowanie przodem i tyłem, system nawigacji satelitarnej SYNC 3.2 z DAB+, 8-calowym ekranem dotykowym oraz zestawem głośnomówiącym bluetooth, system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych, komputer pokładowy, przycisk rozrusznika, ładowarkę bezprzewodową do smartfonów.
Ford Kuga występuje w wielu wariantach silnikowych i z różnym wyposażeniem. Cena wyjściowa to 105 tysięcy złotych. Cena modelu wyposażonego w silnik diesla startuje od 123 tysięcy złotych. Za najtańszą hybrydę przyjdzie nam zapłacić 140 tysięcy. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi około 9 tysięcy złotych.
FORD KUGA MA NOWĄ CENĘ. SPRAWDZILIŚMY I JEST NAPRAWDĘ DOBRZE