W końcu nowy Hyundai i30 po liftingu! Mocno odświeżony topowy kompakt marki

Hyundai i30 w nowej odsłonie nie jest zaskakującym autem. Wciąż pozostaje jednak niezawodnym kompaktem, a to cechy bardzo pożądane u samochodów tej klasy.

Hyundai i30 2020: dane techniczne pojazdu

Hyundai i30 po raz pierwszy został pokazany w 2007 roku. Ten południowokoreański kompakt doczekał się już trzech generacji, a najnowsza zadebiutowała w 2016 roku. Wszystkie wersje są efektem pracy zespołu specjalistów z europejskiego centrum rozwojowego marki zlokalizowanego w Niemczech. Początkowo tzrecia generacja Hyundai i30 występowała tylko w wersji hatchback, jednak już po roku na rynek trafiło kombi.

HYUNDAI i30 JUŻ PO LIFTINGU! EFEKT? ROBI WRAŻENIE. ZNAMY CENĘ

Na początku 2020 roku i30 przeszedł znaczący lifting. Z przodu pojawiły się nowe reflektory LED-owe, większy wlot powietrza, a z tyłu nowy kształt zderzaka. Do wnętrza trafił sporych rozmiarów ekran systemu multimedialnego.

Hyundai i30Hyundai i30 po pierwszym dużym liftingu. Efekt? Robi wrażenie! Mamy cennik

Klienci rozważający zakup Hyundai i30, mogą wybierać spośród następujących jednostek napędowych:

  • 1.5 DPI (110 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna 187 km/h, średnie spalanie 6,2 l/100 km
  • 1.0 T-GDI (120 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, prędkość maksymalna 196 km/h, średnie spalanie 5,5 l/100 km
  • 1.0 T-GDI (120 KM) z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT
  • 1.5 T-GDI (160 KM) z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT, prędkość maksymalna 210 km/h, średnie spalanie 5,9l /100 km
  • 1.5 T-GDI (160 KM) z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT
  • 1.6 CRDI (115 KM) z 6-biegową skrzynia manualną, prędkość maksymalna 192 km/h, średnie spalanie 4,3 l/100 km
  • 1.6 CRDI (115 KM) z 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT

HYUNDAI i30 JUŻ PO LIFTINGU! EFEKT? ROBI WRAŻENIE. ZNAMY CENĘ

Zobacz wideo Nowy Hyundai i30 na pierwszym filmie. Co się zmieniło w popularnym kompakcie?

Hyundai i30 Fastback, czyli wersja ze zgrabniejszym nadwoziem

Trzecia generacja i30 pojawiła się także w wersji liftback i otrzymała nazwę Hyundai i30 Fastback. Trafiła na rynek w 2017 roku. Cechą charakterystyczną tego modelu jest opadająca linia dachu, zmniejszona atrapa chłodnicy oraz obniżona linia maski. Wygląd przedniego zderzaka Fastbacka stał się inspiracją dla zmian wprowadzonych w 2018 roku w pozostałych wersjach i30. 

HYUNDAI i30 JUŻ PO LIFTINGU! EFEKT? ROBI WRAŻENIE. ZNAMY CENĘ

Hyundai i30: opinie na temat użytkowania

Jakie są opinie na temat Hyundaia i30? Pojazd dostępny jest na polskim rynku od wielu lat i z roku na rok ma coraz większe grono użytkowników. Producent najnowszą wersję tego modelu wycenił na 70 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymujemy podstawowo wyposażonego hatchbacka. Za Fastbacka zapłacić trzeba około 5-7 tysięcy więcej, a za kombi - 3 tysiące więcej. Dopłata do skrzyni automatycznej wynosi natomiast około 6 tysięcy złotych. 

Hyundai i30 N Project COpinie Moto.pl: Hyundai i30 N Project C - zbyt ekstremalny na nasze drogi

W podstawowej wersji wyposażenia i30 znajdziemy m.in.: klimatyzację manualną, światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, centralny zamek z alarmem, tempomat, komputer pokładowy, radio z wyświetlaczem 3,8 cala, system Bluetooth, USB, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, gniazda 12 V w kabinie i bagażniku.

Hyundai jest marką o wysokich aspiracjach. W swoich modelach dąży do zaoferowania coraz wyższych standardów jakości i bezpieczeństwa. Wprowadzane zmiany mają też wpłynąć na redukcję zużycia paliwa. Przy tym wszystkim i30 jest autem wygodnym i komfortowym. Nie brak w nim miejsca na nogi pasażerów, a bagażnik zapewnia wystarczającą przestrzeń.

HYUNDAI i30 JUŻ PO LIFTINGU! EFEKT? ROBI WRAŻENIE. ZNAMY CENĘ