Jedno jest pewne: motoryzacja musi ograniczyć emisję CO2 do atmosfery. To już nie tylko zwykłe przewidywania, ale fakty - wyrażają się w ustawodawstwie zmierzającym do zmniejszenia emisyjności. Bardziej ekologicznym rozwiązaniem od klasycznych napędów, jest motoryzacja napędzana elektrycznie, ale baterie tego rodzaju pojazdów nie zawsze są dosyć funkcjonalne. Pisze się często o napędzie wodorowym, ale jego wykorzystanie i konieczna do tego infrastruktura dopiero raczkuje - zwłaszcza w naszym kraju. Obecnie najlepszym rozwiązaniem są różne rodzaje napędów hybrydowych plug-in. Cenne są zwłaszcza te, w których maksymalnie ogranicza się działanie silnika spalinowego na rzecz elektrycznego.
SPRAWDZILIŚMY MOŻLIWOŚCI CLIO E-TECH HYBRID I CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID!
Wybierając najlepsze samochody hybrydowe, warto przede wszystkim rozważyć te z napędem w wersji plug-in. Jaka jest ich podstawowa zaleta nad tradycyjnymi hybrydami?
Tradycyjna hybryda jest w stanie przejechać w trybie wyłącznie elektrycznym zaledwie kilkadziesiąt lub kilkaset metrów. W napędzie plug-in bateria jest znacznie większa, można ją ładować z gniazdka i da się na pełnym ładowaniu przejechać nawet kilkadziesiąt kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym.
SPRAWDZILIŚMY MOŻLIWOŚCI CLIO E-TECH HYBRID I CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID!
Ograniczeniem technologii plug-in są jej stosunkowo duże koszty produkcji, które przekładają się na wysokie ceny aut. Oto samochody hybrydowe, których ceny są najbardziej zachęcające:
Znacznie trudniej jest sporządzić ranking samochodów hybrydowych na podstawie parametrów innych, niż cena. W poszukiwaniu odpowiednich kryteriów warto zwrócić uwagę na zasięg samochodu możliwy wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu. Najlepsze osiągnięcia na jednym ładowaniu mają:
SPRAWDZILIŚMY MOŻLIWOŚCI CLIO E-TECH HYBRID I CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID!
Jaką prędkość maksymalną mogą osiągnąć podczas jazdy bezemisyjnej samochody wykorzystujące napęd w technologii plug-in? Niekwestionowanym zwycięzcą jest Mercedes GLE 350 de 4MATIC, który może rozwinąć prędkość nawet 160 km/h. Inne auta o osiągach przynajmniej 140 km/h to:
SPRAWDZILIŚMY MOŻLIWOŚCI CLIO E-TECH HYBRID I CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID!
Sprzedaż modeli samochodów hybrydowych plug-in w Polsce wraz z każdym rokiem wzrasta. Wciąż jednak nie jest to bardzo duży udział w rynku. Najlepiej powiedzą o tym liczby:
SPRAWDZILIŚMY MOŻLIWOŚCI CLIO E-TECH HYBRID I CAPTUR E-TECH PLUG-IN HYBRID!
W minionym roku sprzedano 394 519 samochodów benzynowych, 111 082 z silnikami Diesla i 38 716 tradycyjnych hybryd. Przed samochodami plug-in jest więc jeszcze długa droga do tego, aby zająć ważne miejsce na rynku motoryzacyjnym w Polsce.