Porsche, których nie było. Producent ujawnia projekty, które nie weszły do produkcji

Oferta modeli Porsche jest bogatsza niż kiedykolwiek, ale liczba niezrealizowanych pomysłów ją podobno przewyższa. Po raz pierwszy w historii Porsche Design Studio postanowiło ujawnić projekty, które nie zakończyły się modelami produkcyjnymi.

Pokaz Porsche Unseen w potrwa dwa tygodnie i jest przeprowadzany w mediach społecznościowych marki z Weissach. W trakcie tej nietypowej prezentacji zobaczymy auta o jakich się nam nie śniło.

Porsche w w tej chwili oferuje dużą liczbę modeli w różnych kategoriach. Wszystkie mają sportowe zacięcie, ale niektóre nadają się znakomicie do jazdy na co dzień, a inne - znacznie gorzej. Trzonem oferty tej marki są SUV-y o znakomitych własnościach jezdnych: Macan i Cayenne w rozmaitych wersjach.

Zobacz wideo Test Porsche Taycan

Gamę uzupełnia nietypowa limuzyna Panamera w odmianach nadwozia liftback oraz kombi, a ostatnio dołączyło do niej Porsche Taycan - pierwszy elektryczny samochód tej marki z silnikami o mocy niemal 800 KM. Najlepsze zostawiliśmy na koniec.

To samochody, które dbają o idealny wizerunek: legendarne Porsche 911 oraz znacznie nowszy od niego model 718. Niektórzy twierdzą, że to najlepszy samochód w ofercie tej marki, dostępny w dwóch wersjach: Cayman (coupe) i Boxster (roadster).

Najlepszy, ale niekoniecznie najbardziej lubiany przez klientów. Porsche 718 jest dobrym dowodem, że warto zwrócić uwagę na projekty, które nie przeszły przez sito księgowych i dyrekcji. Pierwszy z nich firma zaprezentowała właśnie na portalu Facebook. To zaledwie przedsmak tego co czeka nas przez najbliższe dwa tygodnie.

Porsche 550 Spyder
Porsche 550 Spyder fot. Porsche

Tajemniczy kształt to projekt nowoczesnego roadstera

Na pierwszy rzut oka na grafice widać niewiele, ale krótka zabawa programem graficznym pozwala to zmienić. Oczom ukazuje się niezrealizowany projekt sportowego nadwozia bez dachu. Maleńka przednia szyba nawiązuje do sławnych modeli z nadwoziem roadster oraz oznaczeniami Speedster i Spyder w przeszłości wytwarzanymi przez Porsche.

Na ich czele stoi legendarne Porsche 550 Spyder - ultralekki samochód sportowy z lat 50. ubiegłego wieku. W takim modelu zginął jeden z najbardziej utalentowanych aktorów Hollywood, James Dean. Aktor i samochód, którzy wzięli udział w tej tragedii przeszli do historii z podobnych powodów.

W latach 1953-56 powstało tylko 90 sztuk modelu 550, z silnikiem o pojemności skokowej 1,5 litra i mocy 110 KM, umieszczonym centralnie i napędzającym tylne koła. Wygląda na to, że jakiś czas temu Porsche przymierzało się do ożywienia tej legendy.

Jakie jeszcze niespodzianki kryje w rękawie niemiecki producent samochodów sportowych dowiemy się w ciągu najbliższych tygodni. Może inicjatywa Porsche poza wzbudzeniem zainteresowania marką, ma jakiś dodatkowy cel. Miło pomyśleć, że nie wszystkie odrzucone projekty są ostatecznie skreślone z listy modeli, które mają szanse trafić kiedyś na ulice.

Kto wie, może Porsche prowadzi w ten sposób nietypowe badanie opinii publicznej, a najlepiej przyjęte projekty wciąż mają szansę na realizację? Łatwo sobie wyobrazić, że kolejnym krokiem w elektryfikacji marki będzie typowo sportowym model z napędem na prąd.

Proporcje modelu na rysunku każą domyślać się silnika umieszczonego centralnie, ale równie dobrze może być elektryczny. Niezależnie od tego, czy akcja Porsche Unseen prowadzona przez studio projektowe, pokazuje przeszłość, czy przyszłość marki, na pewno warto się jej dokładnie przyglądać.

Więcej o: