Ferrari Purosangue. Pierwszy SUV w這skiej marki przy豉pany w kamufla簑

O tym, 瞠 piek這 zamarz這, wiemy od pewnego czasu, ale dopiero teraz pierwszy SUV w這skiej marki zosta przy豉pany na ulicy. Ci庵le w kamufla簑 ochronnym, ale przynajmniej poznali鄉y jego proporcje.

Ferrari to jedna z ostatnich sportowych marek, kt鏎a opiera si pokusie wprowadzenia do sprzeda篡 samochodu klasy SUV. Wprawdzie wynika to z opiesza這軼i in篡nier闚, a nie strategii, ale podobno licz si efekty. Do wniosku, 瞠 nie kieruje nimi zbytni po酥iech, mo積a doj嗆, analizuj帷 plotki na temat pierwszego SUV-a kr捫帷e od kilku lat.

Oby warto by這 czeka, a Ferrari Purosangue okaza這 si najbardziej urokliwym SUV-em wszech czas闚. Wtedy wszelkie op騧nienia zostan wybaczone. Czy tak si stanie, przekonamy si najwcze郾iej w 2021 roku, bo wtedy ma odby si premiera medialna tego samochodu.

Je郵i wszystko p鎩dzie zgodnie z planem, Purosangue trafi do sprzeda篡 rok p騧niej. Na razie mo瞠my przyjrze si fotografiom, kt鏎e opublikowa portal motoryzacyjny Carscoops. Na pierwszy rzut oka Ferrari Purosangue nie wygl康a na nich na zbyt wielkie, a jego proporcje przywodz na my郵 model FF, po modernizacji przemianowany na GTC4 Lusso.

I s逝sznie, bo Ferrari FF, kt鏎e zadebiutowa這 w 2011, by這 pierwszym seryjnie produkowanym autem tej marki z nap璠em na cztery ko豉, w dodatku bardzo ciekawym z technicznego punktu widzenia. Wprawdzie oba wymienione modele nale膨 do klasy Gran Turismo, a nie SUV, lecz trudno oprze si wra瞠niu, 瞠 wygl康 nowego Purosangue b璠zie do nich zbli穎ny.

Ferrari GTC4 LussoFerrari GTC4 Lusso fot. Ferrari/Lorenzo Marcinno

Ferrari Purosangue. Wygl康 samochodu ze zdj耩 mo瞠 si jeszcze zmieni

Testowy egzemplarz przy豉pany na zdj璚iach swoj lini przypomina te obni穎ne Maserati Levante. Prawdopodobnie wersja produkcyjna SUV-a z Maranello b璠zie mia豉 nieco inny wygl康. Mo磧iwe te, 瞠 samoch鏚 ze zdj耩 jest tak zwanym testowym mu貫m, kt鏎y pod karoseri innego modelu kryje prototypowe rozwi您ania.

Ale w takim razie po co ukrywa kszta速y jego nadwozia? Sk豉niamy si ku stwierdzeniu, 瞠 to jest karoseria Purosangue, tylko nie w ostatecznie zatwierdzonej przez dyrekcj wersji. Ferrari bardzo dobrze pilnuje swoich sekret闚 i nie wiadomo, co si pod ni kryje. Nie ma 瘸dnych przeciek闚 na temat wn皻rza tego modelu ani jednostki nap璠owej.

Mo積a jednak za這篡, 瞠 zastosowany nap璠 b璠zie podobny do aktualnie stosowanych w autach z Maranello. Pod d逝g mask Purosangue pewnie trafi silnik V8 do豉dowany dwiema turbospr篹arkami. B璠zie mia pojemno嗆 skokow wynosz帷 cztery litry, a moc powinna si mie軼i w granicach 600-700 KM.

Inaczej Ferrari Purosangue nie nawi捫e r闚norz璠nej walki z analogicznymi modelami innych presti穎wych marek: Lamborghini, Bentleya i Astona Martina. Najpewniej silnik spalinowy zostanie w jaki spos鏏 po陰czony z elektrycznym i stworzy nap璠 hybrydowy.

Po raz pierwszy Ferrari zastosowa這 taki rodzaj nap璠u w supersportowych modelach LaFerrari i SF90. W Purosangue na pewno nie znajd si a trzy silniki elektryczne, a 陰czna moc nie osi庵nie 1000 KM, ale dwa przy przednich ko豉ch s jak najbardziej prawdopodobne. Przy okazji rozwi您a豚y si problem nap璠u na obie osie.

SUV marki Ferrari? Po moim trupie

Na wyja郾ienie tych domys堯w i rozwianie tajemnic przyjdzie jeszcze troch poczeka. To i tak du篡 post瘼, bo jeszcze w 2016 roku na pytanie, czy powstanie SUV Ferrari, szef tej firmy Sergio Marchione odpowiada: "Najpierw musicie mnie zastrzeli". W lipcu 2018 roku charyzmatyczny W這ch zrezygnowa ze stanowiska, a wkr鏒ce p騧niej zmar w wyniku pooperacyjnych komplikacji.

Teraz na czele firmy za這穎nej przez Enzo Ferrariego stoi Louis C. Camilleri, kt鏎y nie wyg豉sza 瘸dnych kontrowersyjnych stwierdze. Ferrari N.V. jest sp馧k notowan na nowojorskiej gie責zie o skomplikowanej strukturze w豉sno軼i. Wi瘯szo軼iowym akcjonariuszem jest konsorcjum Exor N.V. kontrolowane przez w這sk rodzin Agnellich.

Potomkowie za這篡ciela firmy FIAT opr鏂z Ferrari maj jeszcze sportowy klub Juventus F.C., grup medialn Economist oraz kilka innych biznes闚. Nie widz 瘸dnego problemu w samochodzie kategorii SUV ze znaczkiem "il cavallino rampante" na masce. Auta tej kategorii uratowa造 ju wiele luksusowych marek. Dlaczego nie maj wi璚 zwi瘯szy dochod闚 producenta z Maranello?