Autostrada A1 - nowy fragment już otwarty. Co będzie dalej?

Otwarto kolejny fragment autostrady A1. Tym razem do dyspozycji kierowców oddano osiem kilometrów betonowej jezdni pomiędzy Tuszynem i Częstochową.

Zgodnie z planami otwarto nowy odcinek autostrady A1. Mowa o ośmiokilometrowym fragmencie między Tuszynem i Częstochową. Do końca listopada mają zostać otwarte kolejne odcinki, co zapewni kierowcom 20 km nowej autostrady.

Wspólna determinacja, zaangażowanie i odpowiedzialne decyzje - to wszystko pozwala nam realizować tę inwestycję niezwykle sprawnie. Dziękuję wszystkim pracującym na pięciu odcinkach tej trasy, ale również wszystkim zaangażowanym w budowę innych dróg, szczególnie w tak wyjątkowym czasie. Pamiętajmy, że realizowane obecnie odcinki A1 to jeszcze plac budowy i obowiązuje tu czasowa organizacja ruchu. Apeluję do kierowców o zachowanie ostrożności, zdjęcie nogi z gazu i odpowiedzialne zachowanie na tej i innych drogach w kraju. Zadbajmy o bezpieczeństwo własne, ale również osób pracujących na budowie

- podkreśla Tomasz Żuchowski p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Zobacz wideo

Autostrada na granicy województw

Udostępniony ośmiokilometrowy odcinek łączy województwa łódzkie i śląskie. W woj. łódzkim ma długość ok. dwóch kilometrów, ale to ważny fragment obejmujący most na Warcie. Jednocześnie jest to ostatni brakujący odcinek nowej jezdni na siedmiokilometrowym odcinku Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego. Pierwsze pięć kilometrów nowej jezdni zostało udostępnione kierowcom pod koniec sierpnia br. Łączne zaawansowanie prac na tym odcinku przyszłej autostrady A1 zbliża się do 65 proc.

Na terenie woj. śląskiego, czyli na odcinku od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, zaawansowanie prac przekroczyło 60 proc. Na tym odcinku kierowcy zyskają sześć kilometrów nowej jezdni, czyli ponad jedną trzecią długości śląskiego odcinka A1, który jest w budowie.

Autostrada A1, Radomsko - granica województw
Autostrada A1, Radomsko - granica województw GDDKiA

Na całym fragmencie w obu województwach, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie - dwa pasy w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni i kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1.

Kierowcy mają już do dyspozycji nową jedną jezdnię na:

  • ok. 14 km odcinka od Tuszyna do węzła Piotrków Trybunalski Południe, gdzie łączna długość to ok. 15,8 km;
  • ok. 7,5 km odcinka Kamieńsk - Radomsko, gdzie łączna długość to ok. 16,8 km, z początkiem listopada przełożenie ruchu na kolejne ok. 9 km;
  • ok. 7 km, niemal całość odcinka Radomsko - granica woj. łódzkiego i śląskiego;
  • ok. 6 km odcinka granica woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, w listopadzie kierowcy pojadą nową jezdnią na całej długości blisko 17- kilometrowego odcinka.

Łączna długość wszystkich pięciu budowanych odcinków przyszłej A1 to 81 km. Na najdłuższym z nich, między Piotrkowem Trybunalskim a Kamieńskiem o długości 24 km, ruszyły prace związane z układaniem betonowej nawierzchni.

Autostrada A1, Częstochowa - granica województw
Autostrada A1, Częstochowa - granica województw GDDKiA
Więcej o: