Tyle czasu zajmie wydrążenie tuneli, kolejne trzy miesiące trzeba doliczyć na przygotowanie portali. Jumbo Drill firmy Sandvik to nowoczesne maszyny, których można używać do wiercenia otworów strzałowych (umieszcza się w nich ładunki wybuchowe), pod kotwy skalne oraz drenażowych o długości nawet 24 metrów.
Taka maszyna górnicza ma długość ponad 15 metrów i wysokość 3,5 metra, a waży więcej niż 35 ton. Wiertnica Jumbo Drill ma dwa ramiona o długości ośmiu metrów. Na końcu każdego jest młot udarowy. Jego moment obrotowy wynosi 625 Nm, a maksymalna liczba obrotów to 285 obr./min. Trzecie ramię służy do podnoszenia kosza z pracownikami.
Odcinek Bolków-Kamienna Góra będzie miał ponad 16 kilometrów długości, a jeden z tuneli, który zostanie wydrążony przez wiertnice - około 2300 metrów. Będzie to najdłuższy tunel pozamiejski w Polsce. W tej chwili palmę pierwszeństwa dzierży tunel w masywie Luboń Mały na południowym odcinku trasy S7, popularnej Zakopianki. Ma długość 2060 m.
Droga ekspresowa S3 łączy północny zachód z południowym zachodem Polski. Odcinek Bolków-Kamienna Góra to jej najbardziej wysunięty na południe fragment. Jednocześnie będą tam drążone dwa dwunawowe tunele drogowe. Dlatego niezbędne są aż cztery maszyny Jumbo Drill. A tak wygląda maszyna firmy Sandvik szykowana do akcji.