Honda kończy przygodę z Formułą 1. Elektryfikacja jest bardziej przyszłościowa

Po wielu latach konstruowania jednych z lepszych silników w Formule 1, Honda wycofuje się z najbardziej widowiskowego motorsportu. Wszystkie siły mają być skierowane na elektryfikację i ogniwa paliwowe.

Po sezonie 2021 Honda wycofa się z Formuły 1. Przed odejściem dostarczy zamówione silniki do zespołów bazujących na japońskich konstrukcjach, ale potem całkowicie zniknie z areny F1. Tym samym zespoły Red Bull i Alpha Tauri będą musiały znaleźć nowego dostawcę silników.

Elektryczna przyszłość

Podobny ruch (ale na nieporównywalnie mniejszą skalę) niedawno wykonała Kia zamykając swój europejski wyścigowy puchar Kia Platinum Cup. Koreańczycy stwierdzili, że małe, spalinowe Picanto nie wpisują im się w strategię i planowaną elektryfikację i postanowili zamknąć jeden z bardziej rozwojowych i otwierających drzwi do kariery młodych kierowców pucharów w Europie.

Honda postanowiła konsekwentnie obrać jeden kierunek rozwoju. V-szóstki montowane w bolidach F1 trafią do muzeów, a marka skupi się na silnikach elektrycznych i ogniwach paliwowych.

Formuła 1. Bolidy MercedesaFormuła 1. Bolidy Mercedesa Fot. Joe Klamar / AP

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.