Cupra Ateca po faceliftingu zadebiutowała w lipcu bieżącego roku. Nową wersję wydłużono o 10 mm (do 438,6 cm) i obniżono o 2 mm (do 159,9 cm). Główną zmianą są przednie światła, które nieco zmieniły kształt. Pojawiło się też nowe oświetlenie LED z tyłu i dynamiczne kierunkowskazy. Karoserię przyozdobiono srebrnymi i miedzianymi detalami, a dyfuzor i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovic.
W standardzie odświeżonej Cupry znajdziemy m.in. z automatyczną dwustrefową klimatyzację Climatronic, a także system multimedialny oraz nawigację wyświetlaną na 9,2-calowym ekranie. Kontakt ze światem online zapewni system Full Link pozwalający na połączenie Mirror Link, Apple CarPlay lub Android Auto. Na pokładzie znajdziemy również podgrzewaną wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą, progresywne wspomaganie układu kierowniczego oraz wirtualny kokpit o przekątnej 10,25 cala.
Hiszpański producent zapewnił szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, pozwalający na personalizację samochodu. Kierowcy mają do wyboru 6 rodzajów felg, w kolorach czerni i srebra lub czerni i miedzi, a także 6 kolorów karoserii.
Możemy też personalizować wnętrze. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką z elementami skóry ekologicznej, elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej. Jeśli zdecydujemy się na opcjonalną tapicerkę, otrzymamy fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci ustawień fotela kierowcy.
Cena nowej Cupry Ateki w Polsce zaczyna się od 202 000 zł. Dla porównania, poprzednia wersja wyjściowo kosztowała 191 900 zł.