Nowe Audi S3 zaprezentowane. Ma 310 KM, napęd quattro i do setki rozpędza się w 4,8 s
Na premierę Audi A3 przyjechało z bardzo skromną gamą silnikową - dwoma silnikami benzynowymi i dieslem. Marka jednak od razu zaznaczała, że lista dostępnych jednostek będzie szybko się wydłużać, a do bazowych wersji lada chwila dołączą hybrydy oraz odmiany sportowe. Właśnie zaprezentowano nowe Audi S3, a więc rasowego, ponad 300-konnego hot hatcha. Audi S3 dostępne jest oczywiście nie tylko jako hatchback, ale także w wersji Limousine, co w nomenklaturze producenta oznacza zgrabnego, małego sedana.
Pod maską nowego Audi S3 pracuje silnik 2.0 TFSI o mocy 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Standardem jest automatyczna skrzynia S tronic oraz napęd na cztery koła quattro. Audi S3 zarówno w wersji Sportback, jak i w wersji Limousine, od 0 do 100 km/h rozpędza się w 4,8 sekundy, a jego prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
Audi S3 2020 fot. Audi
W modelu S3 nadwozie jest obniżone o 15 milimetrów. Na życzenie, Audi oferuje również zawieszenie S sport z regulacją amortyzatorów. Nowe elektryczne wspomaganie hamowania zapewnia silne i spontaniczne hamowanie. Wszystkie cztery tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zaciski hamulcowe dostępne są standardowo w kolorze czarnym, a opcjonalnie w kolorze czerwonym. Producent chwali się też hydraulicznym sprzęgłem wielopłytkowym, które umieszczono przed tylną osią - według zapewnień ma pracować bardzo elastycznie i w razie potrzeby rozdziela moment pomiędzy przednią a tylną osią. Jego funkcjonowanie jest zarządzane przez modułowy system dynamicznego sterowania jazdą - nowy system, który ściśle łączy napęd quattro z elektronicznym systemem stabilizacji jazdy (ESC) i z regulowanymi amortyzatorami, które znajdziemy na liście opcji.
Audi S3 2020 fot. Audi
Audi S3 standardowo wyposażone jest w 18-calowe obręcze kół, a za dopłatą można je powiększyć do 19 cali. Usportowiona wersja to oczywiście cała masa ostrych akcentów oraz dodatków, które dostrzeżemy nie tylko na nadwoziu, ale także w kabinie:
-
Zmiany w przeglądach w 2021 r. Zdjęcia, które zrobi diagnosta to tylko początek listy
-
Joe Biden ścigał się z Colinem Powellem na lotnisku. Obaj za kierownicami Chevroletów Corvette [WIDEO]
-
Opinie Moto.pl: nowa Dacia Sandero. Mały-wielki problem. Dla konkurencji
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Na A1 rusza odcinkowy pomiar prędkości. 91 proc. kierowców przekracza tam prędkość
- W Warszawie pojawią się nowe karetki pogotowia. Przygotowano je na bazie Fiata Ducato
- Spory wzrost rejestracji samochodów elektrycznych w 2020 roku. Wciąż jednak jest ich niewiele
- SUV-y premium w przystępnej racie? To możliwie, dzięki finansowaniu Mercedesa
- Drogowy hipersamochód Toyota GR Super Sport coraz bliżej. To baza dla wyczynowej wersji, która wystartuje w Le Mans
- Niespełna tysiąc tesli i ponad dwa razy więcej nissanów. Te samochody elektryczne królują w Polsce
Forum
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (17)
- Uszkodzone lusterko Belgia (23)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (28)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (29)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (53)
- Pizdowatość drogowa. (59)
- Prawko kat B i nowe uprawnienia (10)
- Kuligi czas zacząć. (61)
- Kleber Quadraxer 2 - test kompletny (23)