Nowy fotoradar podczas testów w Warszawie. Kontroluje sześć pasów i wyłapuje 16 wykroczeń

Integra 3D+ to najnowsza wersja wielofunkcyjnego radaru, który bazuje na rosyjskiej licencji i technologii lotniczej. Urządzenie pojawiło się w Warszawie i już udowodniło swoją przydatność. Jednocześnie nadzoruje sześć pasów ruchu i potrafi wyłapać kilkanaście wykroczeń.

Radar Integra 3D był już testowany na polskich drogach, ale teraz do jego nazwy dopisano "plus", ponieważ oprogramowanie urządzenia zostało zaktualizowane przez firmę Videoradar z Wielkopolski, polskiego przedstawiciela. Fotoradar Integra 3D+ testowo działał niedawno w Warszawie na odcinku trasy S8 w okolicach mostu Grota-Roweckiego. Podczas czterogodzinnego testu dwa urządzenia zarejestrowały 12 535 samochodów. 600 z nich przekraczało dozwoloną prędkość, a aż 6101 pojazdów (w tym 493 samochody ciężarowe) nie zachowywały bezpiecznej odległości.

Zobacz wideo Rok działalności zespołów "SPEED" na polskich drogach

Możliwości najnowszej wersji Integry 3D robią wrażenie. W rozmowie z "Auto Światem" przedstawiciele firmy ujawnili, że urządzenie jednocześnie może kontrolować sześć pasów ruchu, działać w dużym natężeniu ruchu, potrafi wykryć 16 różnych wykroczeń, o których od razu informowany jest patrol policji. Co potrafi fotoradar? Choćby wykryć:

  • Przekroczenie dozwolonej prędkości.
  • Niezachowanie bezpiecznej odległości.
  • Przejazd na czerwonym świetle.
  • Przekroczenie ciągłej linii.
  • Jazdę pod prąd.
  • Korzystanie z korytarza życia.
  • Jazdę buspasem nieuprawnionego pojazdu.

Możliwości Integry 3D+ są znacznie większe od urządzeń aktualnie używanych przez CANARD (Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym). Warto też zaznaczyć, że CANARD nie wszystkimi z powyższych wykroczeń może się zajmować ustawowo. Testy Integry 3D+ pokazały, że takie urządzenie mogłoby się na polskich drogach przydać - zbyt szybka jazda i ignorowanie przepisów to wciąż spory problem nad Wisłą. Czy tak zaawansowane fotoradary staną w Polsce, tego dowiemy się niedługo.

Więcej o:
Copyright © Agora SA