Taki ruch nie powinien dziwić. Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi w ostatnich miesiącach bardzo poważnie modyfikuje swoją strategię działania. W naszej części świata najważniejszą marką aliansu ma być Renault. Stąd wycofanie ze Starego Kontynentu Infiniti i ograniczenie działalności Nissana do najważniejszych i najbardziej zyskownych modeli. Również Mitsubishi nie będzie już tak aktywne w Europie. W oficjalnym polskim komunikacie możemy przeczytać:
Na posiedzeniu zarządu Mitsubishi Motors Corporation w dniu 27 lipca 2020 roku podjęto decyzję o zamrożeniu wprowadzania nowych modeli na rynek europejski. Sprzedaż istniejących modeli będzie kontynuowana. Dodatkowo, kontynuowane będą działania posprzedażowe i serwisowe dla klientów, którzy korzystają z samochodów i usług Mitsubishi.
Możliwe, że w przyszłości marka w ogóle wycofa się z Europy, ale na razie takich informacji nie potwierdzono. W polskiej ofercie Mitsubishi znajdziemy następujące modele: Space Star, ASX, Eclipse Cross, Outlander, Outlander PHEV oraz L200. Zamrożenie premier i wprowadzania nowych aut może spowodować, że nie doczekamy się ich następców, a marka powoli, wraz z końcem rynkowego życia poszczególnych aut, będzie znikać z Europy.
W ramach sojuszu głównym zadaniem Mitsubishi będzie walka o klienta w Azji Południowo-Wschodniej. Tam Japończycy mają bardzo mocną pozycję. Dla fanów marki w naszej części świata mamy jednak jeszcze jedną złą wiadomość. Szukanie oszczędności uderzy też w kultową terenówkę Pajero. Produkcja ma zostać zakończona w pierwszej połowie 2021 roku.