Od pierwszego przysłowiowego wbicia w ziemię łopaty, do gotowej nawierzchni, jeszcze długa droga. W pierwszej kolejności wyburzone zostaną budynki, które już zostały wykupione i opuszczone przez dawnych mieszkańców. Po przygotowaniu terenu wykonawca, czyli Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., wybuduje dwujezdniową drogę ekspresową. Trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z rezerwą na trzeci pas. Na odcinku Moczydło - węzeł Miechów o długości ok. 18,7 km wybudowane zostaną dwa węzły drogowe - Książ i Miechów, i dwa miejsca obsługi podróżnych - MOP Giebułtów przy jezdni w kierunku Kielc oraz MOP Małoszów w kierunku Krakowa.
Na granicy Małoszowa i Giebułtowa (w gminie Książ Wielki) powstanie najdłuższa na tym odcinku estakada (ponad 600 m), która będzie pełniła także funkcję przejścia dla zwierząt.
Zbudowane i przebudowane zostaną:
Poza drogą ekspresową zaplanowano także budowę ekranów akustycznych oraz siedmiu przejść dla zwierząt (dwóch górnych dla dużych zwierząt i pięciu dolnych dla małych, średnich i dużych oraz przejście dolne dla płazów). Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone w osadnikach i w separatorach, a nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Posadzone zostaną także nowe drzewa i krzewy.
Odcinek S7 Moczydło - Miechów jest częścią 55,6-kilometrowej trasy S7, która została podzielona na krótsze odcinki realizacyjne:
Prace na odcinku Moczydło - Miechów potrwają do 2023 roku, a koszt całej budowy to prawie 753 mln zł.