W 2020 r. mamy nowego lidera wśród klientów indywidualnych. Już nie budżetowy SUV

Minęło już pół roku, można więc robić pierwsze poważniejsze podsumowanie sprzedaży samochodów nad Wisłą. Wśród klientów indywidualnych zdecydowanym liderem jest mała toyota. Lider z zeszłego roku znalazł się na najniższym stopniu podium.

Jak było w zeszłym roku? Zdecydowanym liderem była Dacia Duster

W zeszłym roku w Polsce zarejestrowano 555 609 nowych samochodów. Tradycyjnie większość z nich zakupiły floty. Klienci indywidualni zarejestrowali 162 881 aut. Wtedy z wynikiem 9 140 rejestracji na pierwszy miejscu znalazł się przystępnie wyceniony SUV rumuńskiej marki Dacia, model Duster. I to ze sporą przewagą, gdyż druga na liście Toyota Yaris mogła się pochwalić wynikiem o prawie 2 000 sztuk gorszym. Na trzecim miejscu znalazła się większa o rozmiar toyota - model Corolla.

Zobacz wideo Popularny japoński kompakt w wersji hybrydowej. Czy Corolla w końcu nabrała charakteru?

W 2020 r. doszło do zmiany lidera

Rok 2020 naznaczony jest przez niedawny kryzys, co bardzo wyraźnie widać w statystykach sprzedaży. Przez pierwsze sześć miesięcy polscy klienci indywidualni zarejestrowali tylko 56 404 nowe samochody. Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR podaje, że to aż o 35,6 proc. mniej w porównaniu z zeszłym rokiem. Przez kryzys zdecydowanie najlepiej przeszła Toyota.

Tegorocznym numerem 1, i to z gigantyczną przewagą, okazała się model Yaris. Lubiane miejskie auto może się pochwalić 3644 rejestracjami. Yaris wyraźnie dominuje w segmencie B, a jego przewaga nad odwiecznym rywalem, Fabią, to prawie 1800 sztuk. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak będą wyglądały statystyki sprzedaży w drugim półroczu. Wtedy do sprzedaży wejdzie zupełnie nowa generacja Yarisa. Auto pod każdym względem lepsze od poprzednika, ale, jak to bywa w przypadku tak poważnych zmian, droższe. Polski oddział Toyoty musi być też zadowolony z wyników swojego innego hitu sprzedaży -  na drugim miejscu wśród bestsellerów tego roku zameldowała się Corolla. Również dystansując głównego rywala z czeskiej marki.

Najniższe miejsce podium to bestseller z zeszłego roku. Dacii Duster nie udało się w 2020 r. nawiązać walki z toyotami. To jednak wciąż "ulubiony SUV Kowalskiego". Warto jednak zwrócić jeszcze uwagę na bardzo dobre wyniki w statystykach rejestracji klientów indywidualnych modeli RAV4 oraz Tucson. To spore, kompaktowe SUV-y, a znalazły się przed mniejszymi i tańszymi propozycjami z segmentu B.

Pierwsza piętnastka 2020 r. (styczeń-czerwiec), klienci indywidualni:

  1. Toyota Yaris: 3644 egzemplarze
  2. Toyota Corolla: 2348
  3. Dacia Duster: 2243
  4. Skoda Fabia: 1848
  5. Fiat Tipo: 1660
  6. Toyota RAV4: 1600
  7. Hyundai Tucson: 1495
  8. Skoda Octavia: 1411
  9. Toyota Aygo: 1326
  10. Skoda Kamiq: 1292
  11. Toyota C-HR: 1239
  12. Kia Sportage: 1208
  13. Hyundai i20: 1107
  14. Kia Stonic: 1087
  15. Renault Clio: 1002