Stellantis, czyli nazwa, która nikomu nic nie mówi. FCA i PSA chcą nas rozjaśniać gwiazdami

Stellantis już niedługo będziemy wymieniać jednym tchem z Toyotą, Volkswagen Group oraz General Motors. Choć na razie brzmi śmiesznie i niedorzecznie. Taką nazwę wybrały dla nowej spółki zjednoczone koncerny PSA i FCA.

FCA i PSA oficjalnie połączą siły już wiosną 2021 r. Do tego czasu mają zostać dopięte wszystkie szczegóły fuzji. Kryzys branży motoryzacyjnej z tego roku nie wpłynął na plany gigantów. Wszystko zmierza ku szczęśliwemu końcowi, a my właśnie poznaliśmy nazwę nowej spółki. To Stellantis. Co to oznacza? "Stella" z łaciny to gwiazda. Warto podkreślić, że koncerny zachowają autonomię i wciąż będą korzystały ze swoich skrótów. Jak nową nazwę tłumaczą główni zainteresowani? Wklejamy cały akapit z wyjaśnieniem z oficjalnej informacji prasowej:

STELLANTIS pochodzi od łacińskiego czasownika „stello”,oznaczającego „rozjaśniać gwiazdami”. Z tej nazwy czerpie inspirację nowe i ambitne połączenie legendarnych marek motoryzacyjnych i silnych kultur korporacyjnych, które razem tworzą jednego z nowych liderów w nadchodzącej erze mobilności, zachowując jednocześnie wszystkie swoje wyjątkowe wartości, jak i cenne elementy składowe.

StellantisStellantis Stellantis

Potencjalna wartość FCA i PSA (teraz powinniśmy napisać już Stellantis) to ponad 50 mld dol. Na naszych oczach powstaje właśnie prawdziwy gigant branży motoryzacyjnej - będzie to czwarty największy producent samochodów na świecie. Do francuskiego PSA należą następujące marki:

  • Peugeot,
  • Citroen,
  • DS,
  • Opel,
  • Vauxhall.

Z kolei FCA to właściciel m.in.:

  • Fiata,
  • Alfy Romeo,
  • Jeepa,
  • Chryslera,
  • Lancii,
  • Maserati,
  • Dodge'a,
  • oraz RAM-a.

FCA i PSAFCA i PSA materiały promocyjne

FCA i PSA dążą do "całkowitego połączenia obu podmiotów w formie fuzji 50/50". Na siedzibę nowego giganta wybrano Holandię, a prezesem koncernu ma zostać Carlos Tavarez, który do tej pory pełnił tę rolę w koncernie PSA. Z kolei przewodniczącym rady nadzorczej zostanie John Elkann z FCA. Koncerny zapowiadają, że nie będą zamykać fabryk, a połączenie sił ma znacznie obniżyć koszty rozwoju pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Pierwsze szacunki mówią, że efektem połączenia sił mają być roczne oszczędności sięgające nawet 3,7 mld dol.

Peugeot od dłuższego czasu zapowiada wejście na amerykański rynek. Połączenie się z posiadającym tam mocną pozycję koncernem FCA znacznie ułatwi tę operację. Z kolei FCA może odbudować się w Europie, gdzie marki koncernu ostatnio nie radzą sobie tak dobrze jak przed laty. Do 2021 r. zostało jeszcze trochę czasu. Możemy się spodziewać, że w najbliższych miesiącach poznamy kolejne szczegóły fuzji.

Zobacz wideo DS7 Crossback - najnowszy SUV klasy premium
Więcej o: