25 czerwca 2020 r zostało opublikowane ogłoszenie o przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla obwodnic Limanowej w ciągu DK28 i Nowego Targu w ciągu DK49.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla budowy obwodnicy Limanowej i Nowego Targu. Obydwie obwodnice powstaną w ramach rządowego programu 100 obwodnic.
W ramach inwestycji zaplanowano m.in:
Początek projektowanej obwodnicy w ciągu DK28 rozpoczyna się na istniejącej drodze krajowej przy ulicy Krakowskiej (kierunek Rabka). Zakończenie obwodnicy nastąpi poprzez włączenie jej do istniejącej DK28 (ul. Kościuszki, kierunek Nowy Sącz). Planowane jest wykonanie jednojezdniowej obwodnicy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) z dwoma pasami ruchu, gdzie każdy pas ruchu będzie miał szerokość trzech i pół metra. Nośność nawierzchni wyniesie 115 kN/oś.
Obwodnica Limanowej GDDKiA
Planowany zakres inwestycji obejmuje m.in:
Planowana obwodnica rozpocznie się w miejscu włączenia do węzła „Nowy Targ Południe”, który powstanie w miejscu budowy dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Na końcu przebiegu włączona zostanie do istniejącej DK49 (ul. Jana Pawła II), w pobliżu planowanego nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 969, która będzie obwodnicą miejscowości Waksmund, Ostrowsko i Łopuszna.
Powstanie obwodnica klasy GP z dwoma jezdniami i dwoma pasami ruchu na każdej z nich. Pomiędzy jezdniami będzie czterometrowy pas dzielący. Wykonane zostaną także utwardzone pobocza o szerokości 1,5 m. Nośność nawierzchni wyniesie 115 kN/oś.
Obwodnica Nowego Targu GDDKiA