Wbrew pozorom to dużo i wymagało solidnych przeróbek. Honda Civic Type R Limited Edition jest wersją przygotowaną na torowe zabawy. Zamiast o wyższej mocy i lepszych osiągów na prostej drodze zadbano o idealne prowadzenie. Poza tym mocy aktualnemu modelowi FK8 nigdy nie brakowało. Jego silnik ma 320 KM i 400 Nm.
Obniżenie masy własnej o 47 kg udało się osiągnąć przez szereg drobnych zmian. Civic Type R Limited Edition ma nowe lżejsze koła BBS, usunięte materiały wygłuszające nadwozie, brak wentylacji tylnej części kabiny i tylnej wycieraczki, a nawet półki bagażnika.
W europejskiej wersji zabrakło też systemu multimedialnego oraz klimatyzacji. Za to wciąż jest wyposażona w tylną kanapę, którą często usuwają inni producenci w ekstremalnych odmianach "hot hatchów", bo to najtańszy sposób na obniżenie masy.
Można się zastanawiać, czy klienci będą chcieli zapłacić więcej za mniej, ale wyniki sprzedaży rozwiewają wszelkie wątpliwości. Sto egzemplarzy dostępnych w Kanadzie "rozeszło" się w cztery minuty. Na cały kontynent europejski Honda przeznaczyła tyle samo sztuk.
Trzy trafiły do Polski - wszystkie są już zarezerwowane, pomimo że Honda jeszcze nie określiła oficjalnej ceny. Normalnie dostępne wersję Civika Type R kosztują od 155 tys. zł za model z podstawowym wyposażeniem, do ponad 165 tys. za wersję GT. Odmiana Limited Editon będzie od niej znacznie droższa.
Na pocieszenie trzeba dodać, że w ekstremalnym Civiku pojawiło się też kilka nowych elementów. Należą do nich na nowo zestrojone amortyzatory i poprawione pod kątem sportowej jazdy zawieszenie oraz bardziej precyzyjny układ kierowniczy, który ma umożliwić jeszcze lepsze wyczucie tego, co się dzieje z przednimi kołami samochodu.
W kabinie są czerwone kubełkowe fotele, kierownica obszyta alkantarą oraz drążek zmiany biegów o kształcie, który przywodzi na myśl pierwszą Hondę Civic Type R EK9, dostępną tylko w Japonii.
Z zewnątrz samochód również zwraca uwagę. Aktualna generacja Hondy Civic Type R nie jest subtelnym autem. Wielkie spoilery i trzy końcówki tłumika sprawiają, że wygląda wyjątkowo agresywnie. Wersja limitowana dodaje do tego jeszcze nadwozie we wściekle żółtym kolorze, w Europie nazwanym Sunlight Yellow.
Honda Civic Type R Limited Edition ma być "najbardziej dynamicznym przednionapędowym autem na rynku". Tak twierdzą przedstawiciele koncernu i nie chcą pozostać gołosłowni.
Aby to udowodnić, rozpoczęli festiwal bicia rekordów na najsłynniejszych torach całego świata. Swoje śmiałe słowa chcą poprzeć liczbami - najszybszymi czasami przejazdów. Nie możemy się doczekać efektów.