Aktualnie topową propozycją w ofercie nowego BMW serii 4 jest M440i xDrive z silnikiem R6 o pojemności trzech litrów, który jest przez nieduży silnik elektryczny pracujący przy napięciu 48 V. Tak stworzona miękka hybryda rozwija moc 374 KM + 11 KM. Napęd na cztery koła z podziałem momentu obrotowego faworyzującym tylną oś pozwoli jej przyspieszyć do 100 km/h w 4,5 s i z łatwością osiągnąć ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. BMW M440i xDrive wyceniono w Polsce na 309 900 zł. W polskim cenniku znajdziemy także dwie inne wersje benzynowe, które kosztują znacznie mniej:
W niemieckim samochodzie nie mogło zabraknąć silnika Diesla. Na razie nowa czwórka ma do zaproponowania zwolennikom jednostek wysokoprężnych dwie pozycje o tej samej mocy:
Benzynowe, 184-konne BMW serii 4 wyceniono na 189 900 zł. Jak ta cena wypada na tle dwóch największych konkurentów? Sprawdzamy wersje o podobnej mocy. Tradycyjnie w porównaniu nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów - to ceny z regularnego, polskiego cennika.
Z ciekawych coupe na rynku znajdziemy jeszcze Lexusa RC, ale ten dostępny jest tylko w hybrydowej wersji 300h (2.5 223 KM), którą wyceniono na 254 200 zł albo od razu odmianie F z pięciolitrową, wolnossącą V-ósemką o mocy 464 KM (535 000 zł). Jako drugą ciekawostkę można oczywiście podać jeszcze Forda Mustanga z silnikiem 2.3 EcoBoost. Ma znacznie więcej mocy od BMW (290 KM), kosztuje niewiele więcej (199 010 zł), ale na razie w polskiej ofercie znajdziemy tylko wersję z ręczną skrzynią.