Powrót do przeszłości - nowe Porsche w starym wydaniu. 911 Targa 4S Heritage Design Edition

Porsche właśnie postanowiło wrócić do przeszłości, ale w nowoczesnym wydaniu. Światło dzienne ujrzała limitowana edycja modelu 911 Targa 4S. Mowa o Heritage Design Edition inspirowanym motoryzacją lat 50. ubiegłego wieku.

Porsche postanowiło oddać hołd tradycji prezentując wyjątkowy, limitowany model 911 Targa 4S Heritage Design Edition. To współczesne Porsche 911 z elementami wzornictwa z lat 50. i wczesnych lat 60. Efektem takiej kombinacji jest pierwszy z czterech obiektów kolekcjonerskich, który powstał w ramach strategii Heritage Design.

Zobacz wideo
Dzięki modelom Heritage Design przywołujemy wspomnienia z lat 50., 60., 70. i 80. – zarówno u naszych klientów, jak i fanów. Żadna marka nie jest w stanie przełożyć tych elementów na język współczesności tak, jak potrafi to Porsche. W ten sposób spełniamy życzenia naszych klientów. Wprowadzamy także nową linię produktów, która za sprawą tych ekskluzywnych edycji specjalnych reprezentuje lifestyle’owy wymiar naszej strategii

– powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50.Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50. Porsche

Gdy tradycja spotyka się z nowoczesnością

Limitowana edycja Porsche Exclusive Manufaktur łączy historyczne motywy stylistyczne z najnowszą technologią. Pierwszy model Heritage Design bazuje na nowej generacji 911 Targa (992). Napędza go zaawansowany silnik biturbo typu bokser o mocy 450 KM, który w połączeniu z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową rozpędza Porsche 911 Targa od 0-100 km/h w 3,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 304 km/h.

Tradycyjny model jest dostępny w ekskluzywnym lakierze Cherry Metallic lub jednym z czterech innych dostępnych odcieni. Nietuzinkowe barwy w połączeniu ze złotymi emblematami, tworzą autentyczny wygląd w duchu lat 50. Nadwozie 911 Targa 4S Heritage Design Edition ma stylowe, białe oklejenie o historycznym wzornictwie. Wyścigowe grafiki inspirowane kształtem włóczni na przednich błotnikach przywodzą na myśl początki Porsche w świecie sportu motorowego. Kolejną wizualną atrakcją jest emblemat Porsche Heritage na pokrywie silnika z tyłu – przypomina on plakietkę zaprojektowaną na cześć pokonania przez Porsche 356 przebiegu 100 tysięcy km.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50.Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50. Porsche

Wnętrze z innej epoki

Również wygląd wnętrza stanowi swego rodzaju hołd dla przeszłości – to zasługa dwukolorowego skórzanego wykończenia wnętrza, łączącego skórę w kolorze Bordeaux Red ze skórą klubową Olea o odcieniu Beige Atacama (alternatywnie: czarną skórę ze skórą klubową w kolorze Beige Atacama). Na fotelach i panelach drzwi znalazły się elementy ze sztruksu – materiału stosowanego już w Porsche 356. Charakter całej koncepcji podkreśla klasyczne wzornictwo obrotomierza i stopera z zielonym podświetleniem, a także perforowana podsufitka. Na metalowej plakietce na panelu ozdobnym deski rozdzielczej znalazł się indywidualny numer danego egzemplarza limitowanej serii.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50.Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50. Porsche

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition można już zamawiać, a jego pojawienie się w salonach zaplanowano na jesień 2020 r. Zgodnie z wewnętrznym oznaczeniem serii powstanie tylko 992 egzemplarzy. Na polskim rynku model kosztować będzie od 903 tys. zł.

Dodatkowo Porsche Design zaprojektowało także specjalny zegarek, który również powstanie w ograniczonej liczbie sztuk i będzie dostępny wyłącznie dla nabywców nowego, limitowanego modelu.

Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50.Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition - edycja limitowana modelami z lat 50. Porsche

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.