Mercedes E coupe i kabrio po modernizacji. Odświeżony model został zaprezentowany również w wersji AMG
Ten ostatni jest seryjnie wyposażony w napęd na cztery koła 4MATIC+ i funkcję wspomagania silnika benzynowego elektrycznym - EQ Boost. Pozwala to chwilowo podnieść maksymalną moc o 21 KM i dostarczyć kolejne 250 Nm momentu obrotowego. Bez takiego wspomagania moc silnika o poj. 3 l doładowanego dwiema sprężarkami - klasyczną i elektryczną - wynosi 435 KM.
Tak wyposażony Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ rozpędza się do 100 km/h w 4,4 s (kabrio w 4,6 s) i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h lub, po usunięciu elektronicznej blokady, do 270 km/h. Mercedes-AMG klasy E z jedną parą drzwi nie będzie oferowany w najmocniejszej wersji E 63. Ta jest zarezerwowana dla sedana i kombi, ale nawet osiągi modelu E 53 robią wrażenie.
Wszystkie odmiany klasy E w wyniku modernizacjo otrzymały nowe wyposażenie elektroniczne. Oprócz systemu multimedialnego MBUX w najbardziej aktualnej wersji z dwoma panoramicznymi ekranami, należą do niego elementy podnoszące poziom bezpieczeństwa.
Takie jak nowa kierownica z pojemnościowymi czujnikami dotyku, które czuwają, aby kierowca nie zdejmował z niej rąk. Nowością jest też opcjonalny system ENERGIZING podwyższający poziom komfortu w czasie jazdy.
Mercedes klasy E Cabriolet fot. Mercedes
Mercedes E - ENERGIZING COACH zadba o dobrą formę kierowcy
Dzięki funkcje o takiej nazwie różne układy w samochodzie postarają o to, aby kierowca był w dobrym nastroju i zrelaksowany. Należą do nich: klimatyzacja, fotele z masażem, oświetlenie wnętrza i zestaw audio. Dane na temat samopoczucia kierowcy system może czerpać współpracując z inteligentnymi zegarkami marki Garmin. Jeśli kierowca samochodu jest ich użytkownikiem, łączą się z samochodem bezprzewodowo używając interfejsu Bluetooth.
Gama silników odnowionego Mercedesa E Coupe i Cabriolet jest naprawdę bogata. Oprócz sportowego modelu AMG E53 można w niej znaleźć nowoczesne turbodiesle (E 220 d - 194 KM, E 400 d - 340 KM ) i silniki benzynowe o mocy od 197 KM w E 200 do 367 KM w E 450. Ta ostatnia jest nowością w klasie E. Kryje się pod nią 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik rzędowy znany z wersji AMG E 53, ale o niższej mocy. Również jest wyposażony w funkcję EQ Boost.
W gamie jednostek napędowych pojawi się także najnowsza wersja turbodiesla o nazwie wewnętrznej OM 654 M. Ten silnik z pojemności 2 l dzięki dwóm turbosprężarkom osiąga moc 265 KM, jest też wyposażony w funkcjonalność miękkiej hybrydy z instalacją elektryczną 48 V.
Zmodernizowany Mercedes klasy E Coupe i Cabriolet znajdzie się w sprzedaży na polskim rynku jesienią 2020 r.
Mercedes klasy E fot. Mercedes
-
Pieszy z bezwzględnym pierwszeństwem - decyzja zapadła. Nowe przepisy od czerwca
-
Dźwięki ciszy. Po co sztuczne brzmienie silnika w elektrycznym samochodzie? [MOTO 2030]
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Podpisano umowę na budowę A18. Za dwa lata pojedziemy nową autostradą
-
Auto do zadań specjalnych. Zaskakująco dzielne nie tylko w ciężkim terenie
- Krym. Przytomność umysłu i szybka reakcja pozwoliły uniknąć zderzenia z BMW X6 [WIDEO]
- Porsche wprowadza elektryczne uterenowione kombi. Taycan Cross Turismo przyłapany pod sklepem
- Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?
- Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
- Hennessey Mammoth 1000. RAM 1500 TRX z 1000-konnym silnikiem
Forum
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (22)
- Ofensywa antykuligowa (15)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (7)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (52)
- Uszkodzone lusterko Belgia (28)
- Posłuchali rady trypla. Dziecko walczy o życie. (38)
- Kuligi rozpoczęto. Chociaż sezon już sie kończy. (28)
- OT czarny humor jak jedzenie... (45)
- Dlaczego ubezpieczenia są drogie (60)