Nowa Acura TLX. Amerykańska Honda Accord zachwyca wyglądem i parametrami

Amerykańska marka koncernu Honda zaprezentowała nową wersją sedana klasy średniej. Wygląda fantastycznie, a jego dane techniczne budzą szacunek. Chcemy go zobaczyć w Europie pod nazwą Honda Accord, ale raczej się tak nie stanie.

Raczej się tak nie stanie. Honda stawia na Starym Kontynencie na samochody hybrydowe, elektryczne i crossovery. Acura TLX nie spełnia żadnego z tych warunków, więc szanse jej wprowadzenia na europejski rynek są nieduże, a szkoda.

Poprzednia generacja Acury TLX w USA zastąpiła jednocześnie dwa modele - TL i TSX. Ten ostatni był bliźniakiem europejskiego Acccorda. Nowa Acura TLX również w Europie mogłaby wypełnić lukę po tym modelu. Niestety dostosowanie samochodów do wymogów homologacyjnych jest kosztowne, a poziom sprzedaży mógłby tego nie zrekompensować.

Nowy sedan koncernu Honda wygląda dynamicznie i agresywnie. jego nadwozie jest dłuższe od poprzedniego modelu o 7,4 cm, ale prezentuje się tak zgrabnie, że trudno to zauważyć. Rozstaw osi zwiększył się aż o 9,4 cm, więc w środku na pewno będzie dużo miejsca.

Acura TLX Type S - napęd na 4 koła i co najmniej 400 KM

Acura TLX robi wrażenie zwłaszcza w sportowej wersji Type S. Również wnętrze robi znakomite wrażenie. Jest zaprojektowane w charakterystycznych stylu Hondy i pełne, czerwieni i sportowych akcentów, nawiązujących do Hondy/Acury NSX.

Również gama jednostek napędowych prezentuje się interesująco. Podstawowy silnik ma pojemność skokową 2 l, a dzięki turbosprężarce osiąga maksymalną moc 276 KM i moment obrotowy 379 Nm, a więc nie będzie tradycyjnych żartów z silników Hondy. Silnik współpracuje z 10-stopniowym automatem.

Acura TLXAcura TLX fot. Honda

Acura TLX standardowo ma napęd na przednią oś, ale za dopłatą można wyposażyć ją w nowoczesny napęd na cztery koła - Super Handling All-Wheel Drive, który potrafi przekazać na tylną oś aż 70 proc. momentu obrotowego.

Jeszcze ciekawsza będzie wersja Type S, która trafi do sprzedaży trochę później. Dla niej przygotowano silnik V6 o poj. 3 litrów, również doładowany turbosprężarką. Jego moc nie została podana, ale ma być o wiele wyższa niż w poprzedniej generacji.

To oznacza, że znacznie przekroczy 400 KM. Acura TLX Type S będzie seryjnie wyposażona w napęd na obie osie SH-AWD. Japoński producent obiecuje, że to będzie najlepiej prowadzący się sedan w historii tej marki.

Tym bardziej szkoda, że Honda nie wprowadzi tego modelu na europejski rynek. Drakońskie normy emisji, kryzys na rynku i koniec mody na samochody z nadwoziem sedan - wszystko przemawia przeciwko takiej decyzji. W USA nowa Acura TLX ma zadebiutować w drugiej połowie 2020 r. w cenie 30 tys. dolarów. Sportowy model Type S uzupełni ofertę wiosną 2021 r.