Hyundai Santa Fe jest na rynku do dwóch lat. Producent przygotowuje się jednak do faceliftingu, aby ujednolicić systematycznie odświeżaną gamę modelową. Jedną z najbardziej rewolucyjnych zmian będzie zmodernizowana płyta podłogowa. To dość odważny zabieg jak na facelifting, a nie nową generację. Platforma podłogowa nie będzie jednak nową konstrukcją, a jedynie przebudowaną "starą". Co ciekawe, dokładnie tą, którą znajdziemy w nowej Kii Sorento. Jej podstawową zaletą jest możliwość elektryfikacji modelu i Santa Fe pójdzie tą drogą.
W odświeżonym modelu Santa Fe pojawią się nowe zelektryfikowane jednostki napędowe. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany będzie napęd hybrydowy i hybrydowy typu plug-in. Można się spodziewać, że gama silnikowa będzie zbliżona do tej oferowanej w Kii Sorento. Wersja hybrydowa będzie bazowała na motorze 1.6 T-GDI - tandem silnika spalinowego i elektrycznego zaoferuje 230 KM. Poza tym w ofercie znajdziemy 2.2-litrowego diesla z rodziny silników "Smartstream" o mocy 200 KM.
Nowy Hyundai Santa Fe będzie dostępny w Europie od września 2020 roku.