Renault może zniknąć z rynku. Tak twierdzi francuski minister finansów

Bruno Le Maire powiedział to kontrowersyjne zdanie w czasie piątkowego wywiadu radiowego dla stacji Europe 1. Zdaniem polityka francuskiemu producentowi samochodów grozi bankructwo, jeśli nie podejmie zdecydowanych kroków.
Renault walczy o przeżycie. Mam zamiar podpisać zgodę na pożyczkę w wysokości 5 miliardów euro

- powiedział francuski minister finansów. W wywiadzie przeprowadzonym 22 maja Le Maire stwierdził, że firma przede wszystkim nie może zamknąć swojej fabryki w Flins. Poza tym musi zachować tak dużo miejsc pracy, jak to możliwe i jednocześnie pozostać konkurencyjna rynkowo.

Zgodę na pożyczkę wyraziły już Unia Europejska oraz banki które mają jej udzielić - informuje portal Autonews Europe. W zamian żądają od producenta zobowiązania dotyczącego dalszego rozwoju elektrycznych samochodów, uczciwego traktowania podwykonawców i opracowania nowych technologii z wykorzystaniem krajowych zasobów.

Niektóre modele Renault znikną z rynku

Rada nadzorcza Renault jeszcze nie zdradziła dokładnych planów restrukturyzacji swojego biznesu, dzięki któremu ma oszczędzić 2 miliardy euro. Na pewno będzie się z nim wiązała konieczność zamknięcia kilku mniejszych zakładów produkcyjnych dostarczających podzespoły oraz fabryki w Dieppe. W historycznym zakładzie produkcyjnym powstaje sportowy Alpine A110, samochód marki należącej do Renault.

Inną konsekwencją planu ratunkowego może być zrezygnowanie z wytwarzania mniej dochodowych modeli. Gilotyna wisi właśnie nad wspomnianym Alpine A110 oraz modelami marki Renault: Espace i Talisman.

W pierwszym kwartale 2020 roku francuski producent zanotował spadek przychodów o 19 proc. W tym samym czasie sprzedaż samochodów marek Renault obniżyła się o 36 procent.

Alpine A110Alpine A110 fot. Alpine

Więcej o:
Komentarze (203)
Renault może zniknąć z rynku. Tak twierdzi francuski minister finansów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wqcyzx

    Oceniono 39 razy 19

    Renault u szczytu swoich możliwości łapania klientów było gdzieś w roku 2003.
    Clio II i Megane II. Do dziś są autami oferującymi optimum tego czego potrzebuje kierowca.

  • Gość: 3 rano

    Oceniono 28 razy 18

    Jak tacy biednie, to niech dadzą sobie spokój z pompowaniem setek milionów euro w Formułę 1, w której i tak nic nie osiągną. Mają swój bolid, mają swój silnik, a są bez przerwy dymani przez teamy, którym użyczają tą samą jednostkę napędową.

  • Gość: Hshsyw6q

    Oceniono 27 razy 15

    Gdyby nie Dacia Duster to już dawno by Renault był bankrutem.

  • mlot_na_pogan

    Oceniono 44 razy 14

    ...............................
    Socjalizm walczy o wyzwolenie robotnika od pracy. Są blisko celu.
    ..............................

  • Gość: Tycjan

    Oceniono 19 razy 13

    A ja chcę kupić Megane i co?Salony proponują golasy za 75 tys no jeszcze inna cenę dla grupy zawodowej oraz są i taki co nie chcą gotówki tylko raty

  • Gość: RenaultIsCool

    Oceniono 55 razy 13

    Ja uwielbiam Renault o dłuższego czasu mamy Renowki w rodzinie i cały czas tylko Renault... 😃 Nie chce nic innego...

  • Gość: nooms

    Oceniono 11 razy 9

    Espace przecież znikneło parę lat temu, od początku produkcji był to van / minivan a teraz jest to suv w dodatku z tych mniejszych wielkości tiguana, nie wiem czym kierowało się renault przekazując nazwę całkiem innemu pojazdowi..

  • Gość: Jerzy

    Oceniono 32 razy 8

    Dokładnie, kupić licencję na dwa udane modele i ruszyć z produkcją w Polsce!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX