Będzie dodatkowy pas na autostradzie A2 Warszawa - Łódź. Poczekamy pięć lat

Natężenie ruchu na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią stale rośnie. Plany poszerzenia tego odcinka pojawiły się już rok temu, a teraz nabierają kształtów. Wszystko wskazuje na to, że za pięć lat kierowcy pojadą trzema pasami w każdym kierunku. A to nie koniec.

Najbardziej zatłoczony fragment autostrady A2 to odcinek od granicy województw łódzkiego i mazowieckiego, do węzła Konotopa na obrzeżach Warszawy. Od marca 2019 roku trwają prace związane z opracowaniem koncepcji i koniecznej dokumentacji, by poszerzyć ten fragment. Zadaniem projektantów jest wyznaczenie dodatkowych pasów ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2. Mowa o odcinku o długości ok. 43 km. Do wykorzystania jest pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.

Wykonawcą dokumentacji jest Transprojekt Gdański. Na projekt zaczekamy do listopada 2020 roku. Dalszym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji. Budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona pod ruchem, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewidywane jest na drugą połowę 2025 r.

Zobacz wideo

Docelowo po cztery pasy ruchu

Docelowo autostrada A2 od węzła Konotopa do węzła Pruszków będzie miała po cztery pasy ruchu w każdym kierunku. Dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego ma mieć po trzy pasy ruchu.

Natężenie ruchu

Poszerzenie autostrady A2 wiąże się z rosnącym natężeniem ruchu i planowaną realizacją Centralnego Portu Komunikacyjnego. Generalny Pomiar Ruchu z 2015 roku wskazuje, że na odcinku Wiskitki - Grodzisk Mazowiecki natężenie wynosiło ok. 45 tys. pojazdów na dobę, na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem - ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą liczba pojazdów wyniosła ok. 75 tys. pojazdów na dobę. A liczby te stale rosną.

Więcej o:
Komentarze (63)
Będzie dodatkowy pas na autostradzie A2 Warszawa - Łódź. Poczekamy pięć lat
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kka69

    Oceniono 37 razy 19

    Tą autostradę szybciej zbudowano niż będzie trwało dorobienie 3 pasa.
    Czemu za PIS wszystko się tak ciągnie i jest takie drogie?

  • pedro.666

    Oceniono 22 razy 18

    Wszystkie drogi szybkiego ruchu powinny mieć 3 pasy. Wtedy tirowcy by sobie spokojnie mogli urządzać te swoje szosowe derby i wyprzedzać się na długości 5 km, a reszta by śmigała lewym pasem... rozmarzyłem się...

  • spoogie

    Oceniono 9 razy 9

    DK1 Katowice - Bielsko Biała ma natężenie pona 50 tyś na dobę i nie może się doprosić choćby o bezkolizyjność... Tak tak bedzie budowana S1 (kończą się przetargi) ;) O ile bedzie...

  • Gość: kretko

    Oceniono 16 razy 8

    To nic nie zmieni.
    Doświadczenia pokazują, że rodacy na jezdniach z trzech i więcej pasami jeżdżą lewym skrajnym i sąsiednim.
    A tak serio, to pora na przemyślenie S7/10 by jadący do Trójmiasta nie jeździli przez Łódź

  • druga_wieza

    Oceniono 9 razy 7

    NIE RUSZAĆ!
    Jest źle, bo brakuje pasów. Ale nie do końca dlatego. Jest źle również dlatego, że NIE MA INNYCH TRAS. Po prostu wielu jeździ A2, bo nie ma nic lepszego. Z Wawy do Wrocławia najkrótsza droga prowadziła przez Łódź jeszcze przed wybudowaniem A2. A to nie jest droga najkrótsza. Nad morze? Niestety, ale do skrzyżowania A2 i A1, bo wylot z Wawy na północ to porażka. I jeszcze dużo ruchu bardziej lokalnego.

    Budowa kolejnych pasów to najpierw totalne POGORSZENIE warunków jazdy, a dopiero potem polepszenie. Za 5 lat? Sorry, to wersja optymistyczna.

  • menisk24

    Oceniono 8 razy 4

    Natężenie ruchu na A4 między w węzłem Murckowska w Katowicach, a węzłem Brzęczkowice w Mysłowicach (skrzyżowanie A4 z S1) już od lat przekracza 60tys. aut na dobę. To tylko 9km, koszty dobudowania trzeciego pasa na pewno niższe, a mimo to nikt się nie przejmuje i nikt o tym nawet nie mówi. No ale to Śląsk, z perspektywy stolicy interior, dzika kraina. Smutne.

  • hens

    Oceniono 7 razy 3

    Żaden poseł przydupas prezesa nie mieszka w Łodzi.
    Teraz jest priorytetowy kierunek z Wa-wy, - Rzeszów Radom............ i inne Piliwiszki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX