Trasa S7 nabiera kształtów. Prace postępują na północ od Płońska

Krajowa siódemka na odcinku od Warszawy do Trójmiasta niebawem będzie w całości drogą ekspresową. Pozostały 70-kilometrowy fragment na północ od Płońska jest w budowie, a prace postępują zaskakująco szybko.

Trwają prace na ponad 70-kilometrowym odcinku S7 od granicy województwa warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do obwodnicy Płońska. Część nowych fragmentów kierowcy mogą obserwować w czasie podróży obecną DK7 - za Napierkami, oraz pomiędzy Glinojeckiem i Płońskiem.

Trasa S7, Pieńki - PłońskTrasa S7, Pieńki - Płońsk GDDKiA

S7 Napierki - Mława

Na odcinku o długości prawie 14 km prace budowlane dopiero ruszają, ponieważ decyzja ZRID została wydana dopiero w marcu tego roku. Wykonawca prowadzi teraz odhumusowanie terenu oraz karczowanie pni ściętych drzew. Rozpoczęły się prace przy wykonywaniu wykopów i nasypów. Na obiektach mostowych wykonywane były wykopy pod fundamenty, zbrojenie i betonowanie ław fundamentowych. Rozpoczynają się także prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 10 proc.

Trasa S7, Napierki - MławaTrasa S7, Napierki - Mława GDDKiA

S7 Mława - Strzegowo

O ile poprzedni odcinek na krótkiej części biegnie wzdłuż obecnej DK7, tak ten w całości prowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Mławy. Prace budowlane na odcinku o długości ok. 21,5 km zaczęły się w październiku ubiegłego roku. Wykonywane są nasypy i wykopy, a także prowadzone są wzmocnienia terenu w postaci wymiany gruntów. Na obiektach mostowych wykonywane są prace betoniarskie i zbrojarskie oraz palowanie. Wykonywana jest izolacja fundamentów. Równolegle toczą się roboty teletechniczne – budowa kanału technologicznego oraz prace archeologiczne. Porządkowany jest teren po rozbiórkach. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ponad 13 proc.

Trasa S7, Mława - StrzegowoTrasa S7, Mława - Strzegowo GDDKiA

S7 Strzegowo - Pieńki

Blisko 22-kilometrowy odcinek trasy omija Strzegowo, a od Glinojecka biegnie wzdłuż obecnej DK7. Prace budowlane na tym odcinku zaczęły się we wrześniu ubiegłego roku. Na odcinku trasy głównej wykonywana jest podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej cementem. Na obiektach mostowych betonowane są kolejne elementy konstrukcyjne. Usuwane są kolizje energetyczne. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Prowadzone są prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi ok. 18 proc.

Trasa S7, Pieńki - PłońskTrasa S7, Pieńki - Płońsk GDDKiA

S7 Pieńki - Płońsk

Prace na tym blisko 14-kilometrowym odcinku zaczęły się we wrześniu 2019 r. Wykonawca prowadzi prace przy nasypach i wykopach, co doskonale widać z obecnej DK7. Na obiektach mostowych trwa zbrojenie, szalowanie i betonowanie poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektów. Trwają rozbiórki budynków, porządkowany jest teren po wycince. Równolegle toczą się prace archeologiczne. Zaawansowanie rzeczowe kontraktu wynosi prawie 16 proc.

Budowa ponad 70-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy Napierkami i Płońskiem jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

S7 Napierki - MławaS7 Napierki - Mława GDDKiA

Więcej o:
Komentarze (27)
Trasa S7 nabiera kształtów. Prace postępują na północ od Płońska
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • susceptant

    Oceniono 36 razy 32

    Nie chcę się pastwić nad redaktorem ZK, ale naprawdę, ostatnio większość artykułów na tym portalu sprowadza się do przeklejenia informacji ze stron GDDKiA. Zero refleksji i własnego komentarza.
    A zatem: nie, prace nie postępują szybko. Umowy w trybie projektuj i buduj (15 miesięcy na opracowanie projektu i uzyskanie zezwolenia na realizację; 19 miesięcy na prace budowlane) podpisano w grudniu 2017 i styczniu 2018 r. Już na początku mamy wielomiesięczne opóźnienie: zezwolenia na realizację miały być wydane w marcu-kwietniu 2019 r., zostały wydane - jak wyraźnie stoi w artykule w okresie wrzesień 2019-marzec 2020. (5-12 miesięcy opóźnienia.
    Do tego widać, że zaawansowanie prac na tych odcinkach, które ZRIDy uzyskały najwcześniej nie jest zbyt oszałamiające. Są właściwie w pierwszej części prac ziemnych (wymiana gruntów nośnych, palowanie w celu wzmocnienia podłoża), dopiero potem zacznie wielomiesięczny proces: budowy nasypów i wykonywania wykopów, ich wzmacniania, położenia warstwy mrozoodpornej a na koniec stabilizacji kruszywem (KSŁM).
    Proszę zwrócić uwagę na to, że na tych trzech kontraktach, gdzie prace zaczęły się jesienią zaawansowanie wynosi ledwie 3-8% więcej niż na odcinku, gdzie ZRID wydano w marcu.3-8% w dwa-trzy jesienne miesiące budowalne, to nie jest nadzwyczaj szybkie tempo budowy, lecz - przeciętne.

  • Gość: majster

    Oceniono 23 razy 15

    a potem i tak do 2025 wszystko stanie w wielokilometrowym korku w Łomiankach....

  • toreon

    Oceniono 9 razy 9

    No dobra ale kiedy to będzie gotowe? Mam sobie wywnioskować na podstawie informacji o zaawansowaniu prac?

  • Gość: Robbo

    Oceniono 9 razy 7

    "Krajowa siódemka na odcinku od Warszawy do Trójmiasta niebawem będzie w całości drogą ekspresową. Pozostały 70-kilometrowy fragment na północ od Płońska jest w budowie, a prace postępują zaskakująco szybko".
    Niebawem może będzie odcinek Mława - Płońsk, ale pozostaje jeszcze odcinek Czosnów - Warszawa, który niby jest w opracowaniu. Czyli nie wiadomo kiedy będzie zrealizowany.
    Więc pierwsze zdanie artykułu mija się z prawdą.

  • robsonik1313

    Oceniono 10 razy 6

    znowu eska będzie gotowa w polu a na wjeździe do metropolii kibel

  • Gość: Hermann von Salza

    Oceniono 3 razy 3

    Super! Płock też na tą drogę czeka.

  • psoroka

    Oceniono 2 razy 2

    Cudownie. Jazda na trasie Gdańsk-Czosnów (309km) zajmie tyle samo czasu, co na trasie Czosnów-granica Warszawy (17 km). Klasyczne rozpoczęcie sprawy od tzw. d*** strony.. BRAWO DLA PLANISTÓW!

  • Gość: Witia

    Oceniono 6 razy 2

    Jeżdżę 7 na działkę już 20 lat. Przestańcie biadolić. Jeszcze trochę cierpliwości a trasa skróci czas jazdy o ok. 30 min. Jakość prac S7 od Mławy jest świetna. Żadnych kolein itp.
    Kibicuję drogowcom jak rzadko kto.

  • hdtvpolska

    Oceniono 3 razy 1

    Żeby tylko nie zarządzili badań na Corona Virusa bo padnie kolejna branża.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX