Nowe Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder. O 30 procent więcej poślizgów

Włoski producent supersamochodów pokazał kolejną wersją swojego najmniejszego modelu. Osoby mniej zorientowane w temacie będą zachodzić w głowę: co się w nim zmieniło? Odpowiedź jest prosta - liczba poślizgów na godzinę!

Od premiery modelu Huracan w 2014 r. w sprzedaży były różne wersje napędowe. Po modernizacji, którą przeszło "baby lambo" w 2019 r. pozostały tylko dwie. Od tej pory Lamborghini oferuje Huracana w odmianach Evo i Evo RWD. W pierwszej moment obrotowy silnika V10 o poj. 5,2 l jest przekazywany na obie osie, w drugiej - wyłącznie na tylne koła. Dodatkowo w Huracanie Evo RWD moc silnika została ograniczona z 640 KM do 610 KM.

Zobacz wideo

Do wczoraj Huracana Evo RWD można było kupić tylko z zamkniętym nadwoziem coupe. Teraz da się zamówić taką wersję napędu również w Lamborghini Huracan z otwartym nadwoziem, czyli Spyder. Dlaczego wybierać słabszą odmianą, pozbawioną napędu na drugą oś?

Gorsze osiągi i więcej poślizgów

To propozycja dla motoryzacyjnych purystów, którzy ponad osiągi cenią przyjemność z jazdy. Różnice parametrów nie są duże, ale prędkość maksymalna najnowszej odmiany jest niższa o 1 km/h (324 km/h zamiast 325 km/h), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa dłużej o 0,4 s (3,5 s zamiast 3,1 s).

Ta druga czynność znacząco wydłuży się w czasie jazdy po mokrej nawierzchni. Wtedy tylne opony Huracana Evo RWD Spyder o szerokości 305 mm będą miały znacznie większy problem z przeniesieniem potężnego momentu obrotowego na asfalt. Za to będzie znacznie lepiej słychać ryk jednostki napędowej.

Lamborghini Huracan Evo RWD SpyderLamborghini Huracan Evo RWD Spyder fot. Lamborghini

Miękki dach Huracana Spyder można otworzyć w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Ta czynność zajmuje 17 s. Najnowszy model Huracan Evo RWD Spyder najłatwiej odróżnić z przodu. Inaczej ukształtowany dyfuzor pod zderzakiem ma poprawić przepływ powietrza pod podwoziem i zwiększyć docisk tylnej osi do nawierzchni.

Układ kontroli trakcji ma trzy ustawienia: drogowy, sportowy i torowy

Mimo to z pewnością łatwiej jeździć nim efektownymi poślizgami. W tym celu układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożeniem, a z napędem na tylną oś współpracuje specjalnie skalibrowany układ kontroli trakcji P-TCS. Torowy program jazdy Corsa maksymalizuje przyczepność, ale w trybie Sport interweniuje znacznie delikatniej i później pozwalając na efektowne poślizgi. Ciekawe ile nabywców nowego modelu się na to decyduje?

Najlepszą wiadomość zostawiliśmy na koniec. Wprawdzie Lamborghini Huracan Evo RWD Spyder kosztuje w USA 20 tys. dolarów więcej od analogicznego modelu coupe, ale całe 52 tys. dolarów mniej, niż wersja AWD Spyder. Oznacza to, że próg wejścia w posiadanie włoskiego kabrioletu z bykiem na masce znacznie się obniżył.