Dacia Duster wraca na pierwsze miejsce. Hity kwietnia 2020 r. w Polsce. Bez zakupów firm

Dacia Duster stoczyła zażarty bój z aż czterema Toyotami o miano ulubionego samochodu polskich klientów indywidualnych w kryzysowym kwietniu 2020 r. Kto jeszcze znalazł się w czołówce.

Sprzedaż samochodów w Polsce w kwietniu 2020 r., klienci indywidualni

Do tej pory najpopularniejszym samochodem wśród polskich klientów indywidualnych w 2020 r. była Toyota Yaris. W kwietniu karta się odwróciła, a na szczyt zestawienia powróciła Dacia Duster, która znakomicie radziła sobie w zeszłym roku. Przewaga SUV-a nad miejskim hatchbackiem nie jest duża - pojedynek zakończył się wynikiem 245 do 224 zarejestrowanych aut w miesiąc. Aż cztery modele w pierwszej piątce mają na masce znaczek Toyoty.

  1. Dacia Duster: 245 egzemplarzy
  2. Toyota Yaris: 224
  3. Toyota Corolla: 197
  4. Toyota RAV4: 177
  5. Toyota Aygo: 101
  6. Skoda Fabia: 98
  7. Skoda Kamiq: 94
  8. Renault Captur: 93
  9. Dacia Sandero: 86
  10. Toyota C-HR: 84

W sumie w Polsce w kwietniu 2020 r. zarejestrowano 17 865 samochodów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony. Jak podaje IBRM SAMAR, to aż o 65,83 proc. mnie niż w kwietniu zeszłego roku. Tradycyjnie za większość tych rejestracji odpowiadają firmy (71,19 proc.). Klienci indywidualni zarejestrowali dokładnie 4 391 nowych nowych aut (-67,7 proc.).

Zobacz wideo

A jak to wygląda w całym 2020 r.?

Przez pierwsze cztery miesiące tego roku klienci indywidualni zarejestrowali 39 529 nowych samochodów, o 32,6 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 r. W skali całego roku wyraźnie zarysowuje się przewaga Toyoty. Niezagrożonym liderem rynku jest Toyota Yaris, a drugie miejsce, z dużą przewagą nad Dacią Duster, zajmuje Toyota Corolla.

  1. Toyota Yaris: 2649 egzemplarzy
  2. Toyota Corolla: 1785
  3. Dacia Duster: 1380
  4. Skoda Fabia: 1181
  5. Toyota RAV4: 1138
  6. Fiat Tipo: 1108
  7. Hyundai Tucson: 1049
  8. Skoda Octavia: 1007
  9. Toyota Aygo: 964
  10. Skoda Kamiq: 963

Toyota Corolla sedan 2019Toyota Corolla sedan 2019 fot. Filip Trusz