Zarówno Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio jak i Stelvio Quadrifoglio są napędzane tym samym silnikiem. To sześciocylindrowa w pełni aluminiowa jednostka opracowana wspólnie z zespołem Ferrari. To w zasadzie ich silnik, tylko z "uciętymi" dwoma cylindrami. Bo pod maski najmocniejszych Alf trafił motor V6 o objętości skokowej 2,9 litra, generujący moc 510 KM i potężny maksymalny moment obrotowy 600 Nm.
Za przekazanie napędu na koła (tylne w przypadku Giulii, i wszystkie w przypadku Stelvio) odpowiada system Alfa Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. Na pokładach nie zabrakło też aktywnego zawieszenia Alfa Active Suspension, selektora Alfa DNA Pro z trybem RACE, czy aerodynamicznego wysuwanego spoilera Alfa Active Aero splitter w Giulii. Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu Alfa Chassis Domain Control, który stale monitoruje parametry, pozwalając maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio.
W Giulii i Stelvio MY20 debiutuje zestaw nowych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną jazdę. Drugi poziom jest osiągany wtedy, kiedy samochód w określonych warunkach potrafi sam kontrolować przyspieszenie, system hamulcowy i układ kierowniczy, wykorzystując w tym celu układy elektroniczne. Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to:
Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 będą dostępne w nowych, unikalnych kolorach. Marka podzieliła barwy nadwozia według specyficznego, acz całkiem logicznego klucza. Istnieją cztery kategorie:
Na szczególną uwagę zasługuje jeden z kolorów z palety Old Timer - Montreal Green. Głęboka, metaliczna butelkowa zieleń zadebiutuje w modelach oznaczonych słynną koniczyną Quadrifoglio. Barwa ta jest hołdem dla jednej z ikon marki, Alfy Romeo Montreal, wprowadzonej na rynek 50 lat temu.