W większości przypadków klienci zamawiają Porsche ze standardową 8-stopniową przekładnią PDK. Słynie ona z niesamowitej szybkości pracy, adaptacji do aktualnych warunków, a także najlepszych osiągów. Jeśli jednak wolimy zmieniać przełożenia sami, bez wsparcia komputerów i technologii, Porsche oferuje 7-stopniowy manual.
W modelu 911 Carrera S i 4S na europejskich rynkach bez dopłaty można zamówić 7-biegową skrzynię manualną. Ręczna przekładnia łączy się z pakietem Sport Chrono, więc z pewnością przypadnie do gustu kierowcom o sportowym usposobieniu. Przy okazji zmiany roku modelowego w 911 Carrera debiutuje wiele nowych opcji. Należą do nich system Porsche InnoDrive, znany już z modeli Panamera i Cayenne, a także nowa funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift.
Ręczna skrzynia o siedmiu przełożeniach w 911 Carrera S i 4S zawsze występuje w połączeniu z pakietem Sport Chrono. Obejmuje również Porsche Torque Vectoring (PTV) ze zmiennym wektorowaniem momentu obrotowego. Jest ono realizowane nie tylko przez mechaniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, ale także interwencji hamulców tylnych kół.
W połączeniu z manualną skrzynią pakiet Sport Chrono oferuje również funkcję automatycznego „podbijania” obrotów przy redukcji. Gdy kierowca zmienia bieg na niższy, automatycznie otwiera się na chwilę przepustnica w celu zwiększenia prędkości obrotowej silnika i dostosowania jej do wyższej prędkości skrzyni na niższym biegu. Umożliwia to płynniejszą redukcję przełożeń, zapobiegając skutkom zmiany obciążenia.
Poza tym pakiet obejmuje też inne sportowe elementy, takie jak dynamiczne mocowania silnika, sportowy tryb PSM, przełącznik trybów jazdy na kierownicy (z trybami Normal, Sport, Sport Plus, Wet oraz przeznaczonym do indywidualnej konfiguracji programem Individual), a także stoper i aplikację Porsche Track Precision.
911 Carrera S z manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 308 km/h. Masa własna 911 Carrera S Coupé z manualną skrzynią biegów wynosi 1480 kilogramów – czyli o 45 kilogramów mniej niż wersji z PDK.
W ramach pakietu Sport Chrono otrzymamy także nowy wskaźnik temperatury opon. Opcję tę wprowadzono niedawno w 911 Turbo S. Wskaźnik temperatury opon jest połączony z kontrolą ciśnienia w ogumieniu. Przy niskiej temperaturze, niebieskie paski w panelu zegarów ostrzegają o zmniejszonej przyczepności. Gdy opony się nagrzewają, kolor wskaźnika zmienia się najpierw na niebiesko-biały, a następnie na biały. Po zamontowaniu opon zimowych system zostaje zdezaktywowany, a paski są ukryte.
Na liście opcji nowego 911 znalazł się system Porsche InnoDrive. W wariantach z przekładnią PDK jest to swego rodzaju zaawansowany adaptacyjny tempomat, który optymalizuje prędkość jazdy z wyprzedzeniem do 3 kilometrów. Bazuje na danych nawigacyjnych, oblicza optymalne wartości przyspieszenia i opóźnienia dla najbliższych 3 km trasy i realizuje je, korzystając ze sterowania silnikiem, skrzynią biegów oraz układem hamulcowym. Jak elektroniczny „pilot” automatycznie uwzględnia zakręty i wzniesienia, a nawet ronda, oraz – ale na życzenie – ograniczenia prędkości. W dowolnym momencie kierowca ma możliwość indywidualnego określenia maksymalnej prędkości. System wykrywa bieżącą sytuację na drodze za pomocą czujników radarowych i wideo i odpowiednio dostosowuje do niej swoją pracę.
W nowym wcieleniu 911 pojawiła się też (opcjonalnie) funkcja inteligentnego podnoszenia przedniej osi Smartlift. Pozwala na automatyczne podnoszenie przedniej części samochodu w regularnie przejeżdżanych miejscach. Elektrohydrauliczny układ unoszenia przedniej osi umożliwia zwiększenie prześwitu pod przednim zderzakiem o około 40 milimetrów. Po naciśnięciu przycisku system zapisuje dane GPS aktualnej pozycji pojazdu. Gdy kierowca ponownie zbliży się do tego miejsca, przód samochodu podniesie się automatycznie – niezależnie od kierunku, z którego nadjedzie.
Dla modeli 911 Carrera dostępny jest teraz również pakiet wykończenia wnętrza skórą „930”, wprowadzony wraz z debiutem 911 Turbo S. Nawiązuje on do pierwszego Porsche 911 Turbo (typ 930). Pakiet wyposażenia obejmuje pikowane środkowe panele przednich i tylnych foteli, pikowane panele drzwi, a także inne skórzane wykończenia z palety Porsche Exclusive Manufaktur.
Dla Coupé z serii 911 dostępne jest również lekkie i dźwiękochłonne oszklenie nadwozia. Korzyść w zakresie masy własnej w porównaniu ze standardowymi szybami wynosi tu ponad 4 kilogramy. Dodatkową zaletą jest poprawa akustyki w kabinie – ograniczone zostają hałasy toczenia opon i wiatru. Szyby wykonane z lekkiego, laminowanego szkła.