Nowe Audi A3 Limousine - wymiary, ceny i silniki. Elegancja w klasie kompakt
Nowe Audi A3 Limousine - wymiary i bagażnik
Rewolucję w segmencie C w koncernie Volkswagen rozpoczął oczywiście Golf nr 8 w zeszłym roku. Ósemka, choć zaproponowała sporo nowości, to powstała w oparciu o tę samą, lekko zmodyfikowaną płytę MQB. Nie inaczej jest w przypadku nowego A3. Wersja Limousine (sedan) w porównaniu z poprzednikiem jest dłuższa o 4 cm (równe 4,5 m długości). Szerokość auta wzrosła o 2 cm, do 1,82 m, a jego wysokość o 1 cm, do 1,43 m. Wpłynęło to na zwiększenie przestrzeni nad głową – o dobre 2 cm z przodu, gdzie równocześnie pozycja fotela kierowcy jest niższa – oraz po bokach. Pojemność bagażnika – 425 l. – jest dokładnie taka sama jak w modelu poprzednim. Rozstaw osi pozostał bez zmian.
Nowe Audi A3 Limousine - silniki i ceny. Co pod maską?
W przeciwieństwie do bratnich modeli spod skrzydeł koncernu VAG, Golfa, Octavii oraz Leona, oferta silnikowa nowego Audi A3 jest dość skromna i tak naprawdę znajdziemy w niej trzy pozycje. Z czasem lista silników będzie aktualizowana. Pojawią się na niej mocniejsze, sportowe propozycje oraz oszczędne hybrydy. Oto aktualnie dostępne Audi A3 Limousine. podajemy również wyjściowe ceny każdej wersji.
- Audi A3 Limousine 35 TFSI (1.5 150 KM) z ręczną, 6-biegową skrzynią - od 112 900 zł.
- Audi A3 Limousine 35 TFSI (1.5 150 KM) z automatem S tronic - od 122 000 zł.
- Audi A3 Limousine 35 TDI (2.0 150 KM) z automatem S tronic - od 135 400 zł.
Audi A3 Limousine 2020 fot. Audi
Audi A3 sedan - konkurenci. Jak wypada na tle rywali?
Od niedawna Mercedes w segmencie kompakt oferuje Klasę A sedan. Sprawdźmy, ile kosztują porównywalne do A3 wersje silnikowe. Klasa A 180 (1.3 136 KM) kosztuje wyjściowo 113 500 zł, mocniejsza odmiana 200 (1.3 163 KM) - 127 400 zł. Wysokoprężne A 200 d (2.0 150 KM) wyceniono na 144 000 zł.
Z kolei polski cennik BMW serii 2 Gran Coupe 18i (1.5 136 KM) otwiera 121 900 zł. Silniki Diesla trudno porównać do A3, bo wyraźnie różnią się mocą. Wersja 16 d (1.5 116 KM) kosztuje 135 500 zł, a 20 d (2.0 190 KM) - 157 600 zł.
Wnętrze nowego Audi A3
Nowoczesne wnętrze w przeciwieństwie do Golfa wyposażono w kilka fizycznych przełączników, a za to zawsze dajemy plusa, bo nie ma nic wygodniejszego w obsłudze auta niż klasyczne przyciski. Projekt wnętrza również nie kopiuje reszty rodzeństwa i nawiązuje raczej do nowego Q3, choć nie zabrakło kilku stylistycznych nowości. Jak na Audi przystało mamy tu dwa duże ekrany - wirtualne zegary przed oczami kierowcy (w wersji plus 12,3 cala) oraz wkomponowany w konsolę centralną dotykowy wyświetlacz o przekątnej 10,1 cala. A3 dostało także wyświetlacz head-up. System multimedialny to MMI trzeciej generacji z uproszczoną obsługą, łącznością z internetem i masą zaawansowanych funkcji.
A jeżeli nie spodoba wam się pokładowy system nowego A3, to zawsze możecie na ekran przerzucić swój telefon - Audi obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Smartfona naładujemy indukcyjnie.
Audi obiecuje wykonanie godne klasy premium i długą listę opcji do zaznaczenia w konfiguratorze. To w końcu kompakt klasy premium, a auta tego typu przyzwyczaiły nas już, że z odpowiednio grubym portfelem można je wyposażyć w rzeczy kojarzone raczej z większymi samochodami.
Audi A3 Limousine 2020 fot. Audi
Systemy bezpieczeństwa w nowym Audi A3
Imponować ma wyposażenie, imponować ma także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa oraz wsparcia kierowcy. Co znajdziemy w nowym A3? Wymieniamy najciekawsze rozwiązania:
- Audi pre sense front i ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, pomaga zapobiegać wypadkom z innymi użytkownikami drogi,
- ostrzeżenia o zmianie pasa,
- ostrzeżenie o ruchu poprzecznym
- wspomaganie parkowania
- adaptacyjny asystent jazdy - utrzymuje prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu oraz pomaga w utrzymaniu się na wybranym pasie ruchu poprzez delikatne interwencje w elektromechaniczny układ kierowniczy.
Audi A3 Limousine 2020 fot. Audi
-
Nowa Skoda Fabia przyłapana bez kamuflażu. Wkrótce oficjalna premiera
-
Nie będzie zakazu wyprzedzania się ciężarówek. Ministerstwo: nie wydaje się uzasadniony
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Test nowej Toyoty w bojowych warunkach. Górale jej nie oszczędzają. "Samej farby jest pół tony"
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
- Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
- Suzuki Jimny wraca do sprzedaży jako ciężarówka. Zmiana homologacji sposobem na przetrwanie
- Hyundai wprowadza kolejnego crossovera. Bayon będzie mniejszy od Kony
- Odcinkowy pomiar prędkości na A1. 1300 mandatów w jeden dzień, a to dopiero początek
- Tragiczny finał kuligu na foliowych workach pod Elblągiem. Piętnastolatka nie przeżyła
Forum
- opony dzisiaj (13)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (67)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (39)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (60)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (35)