FCA postanowiło wykorzystać platformę Google Hangouts, by umożliwić klientom kontaktowanie się z doradcami sprzedaży za pośrednictwem internetu. Podczas rozmowy wideo możemy dowiedzieć się nie tylko rzeczy związanych z wybranym modelem, ale także przeanalizować wszystkie dostępne formy sprzedaży.
Nowa strategia składa się z dwóch filarów polegających na w pełni zdalnym kontakcie z dealerem bez konieczności wychodzenia z domu. W ten sposób klient może zobaczyć prezentację wybranego samochodu online. Co ciekawe, pierwsza płatność może być odroczona nawet do 2021 roku, a w wybranych przypadkach klient może skorzystać z bezpłatnej usługi Door to Door.
Czy salony samochodowe są otwarte? Co z jazdami próbnymi? Odpowiadamy na pytania
Wirtualny Dealer to usługa pozwalająca na kontakt klientów z doradcami sprzedaży z salonów marek należących do FCA, a więc Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional i Jeep, bez konieczności wychodzenia z domu. Klienci mogą umówić się na „zdalną wizytę w salonie” telefonicznie lub mailowo i otrzymać link umożliwiający bezpośrednie połączenie z doradcą. Sprzedawca dobierze i skonfiguruje nowe auto według potrzeb klienta, przygotuje ofertę i przedstawi dogodne opcje finansowania. Ten innowacyjny proces wykorzystuje łatwą w obsłudze platformę Google Hangouts, umożliwiającą prowadzenie rozmów video i demonstrację wybranych aut bez instalowania dodatkowego oprogramowania.
Na drugi filar składają się nowe, korzystne warunki finansowania z możliwością zdalnego załatwienia formalności i pierwszą płatnością odroczoną nawet o osiem miesięcy. FCA Bank i LEASYS przygotowały trzy promocyjne produkty:
Obecne czasy są trudne i dla wielu osób oznaczają konieczność zakupu auta, mimo, że do tej pory radził sobie bez niego. Wirtualne salony i możliwość zamówienia samochodu z zaciszu własnego domu, to ogromne ułatwienie dla klientów, szczególnie w czasach, gdy wszyscy powinniśmy zostać w domach.