Renault wycofuje się z największego rynku świata - chińskiego
W 2013 r. koszt wspólnej inwestycji z równym udziałem obu koncernów motoryzacyjnych wyniósł około 1,2 mld USD. Sprzedaż 50 proc. akcji Dongfeng Motor Group nie oznacza zupełnego wycofania się francuskiej firmy z chińskiego rynku. Renault zatrzyma swoje udziały w innych chińskich spółkach: wytwarzającej lekkie samochody użytkowe razem z chińskim koncernem Brilliance Auto oraz elektryczne wspólnie z Jiangling Motors.
Renault wykorzystało możliwości produkcyjne fabryki w 17 proc.
Teoretycznie również Renault może dalej próbować sprzedawać samochody osobowe w Chinach. Jednak z pewnością nie będzie tego robić. Sprowadzanie ich z zagranicznych fabryk wiązałoby się z podniesieniem cen. Nawet przy lokalnej produkcji w 2019 r. koncernowi udało się przekonać tylko 18,5 tys. chińskich klientów. To znacznie poniżej możliwości produkcyjnych zakładu w Wuhan, które zostały określone na 110 tys. szt. rocznie. Tak niska sprzedaż oznaczała poniesienie przez spółkę w 2019 r. strat w wysokości 212 mln USD.
Popularne w Europie SUV-y nie sprzedawały się w Chinach
Od 2016 r. Renault wspólnie z Dongfengiem próbowało sprzedawać w Chinach kilka modeli klasy crossover/SUV: Captur, Koleos i Kadjar, a także miejskiego samochodu elektrycznego City KZ-E. Co ciekawe te same modele SUV cieszą się olbrzymim powodzeniem w Europie. Renault Captur jest od lat liderem sprzedaży w segmencie miejskich aut crossover.
Obie firmy - Renault i Dongfeng - nie mają zamiaru całkowicie rezygnować ze współpracy. Razem będą rozwijać technologie komunikacyjne "connected car", a razem z Nissanem pracować nad nową generacją jednostek napędowych.
-
Opinie Moto.pl: Hyundai Tucson - samochód, który nie ma żadnych wad
-
Chciał spalić gumę Mercedesem-AMG, ale nie wiedział, że musi wyłączyć trakcję. Samochód doszczętnie spłonął [WIDEO]
-
Volvo XC60, czyli lider w swoim segmencie. Co oferuje ten szwedzki SUV?
-
Fragment trasy S19 pod wschodnią granicą już w planach. Prace ruszą w 2022 roku
-
Szukamy pojemnego kombi dla rodziny za 50 tys. zł. Na liście m.in. Skoda, Mercedes i Volvo
- Ile kosztuje samochód elektryczny? Zebraliśmy wszystkie modele dostępne w Polsce - przegląd rynku
- DS 9 kosztuje w Polsce 205 900 zł. Sprawdzamy, jak wypada na tle konkurentów
- Joe Biden wymieni całą rządową flotę na elektryki. To 650 tys. samochodów! Jest ważny warunek
- Peugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach
- Parkowanie na zaśnieżonym trawniku. Kara to nawet 1000 zł, ale czy zawsze dostaniemy mandat?
Forum
- Komu DS9? (18)
- Bat na daltonistów (23)
- OT - co zrobią Republikanie...? (19)
- opony dzisiaj (35)
- Po zakaz wyprzedzania przed i na przejsciu ? (21)
- Monitorowanie lokalizacji pojazdu elektr. (27)
- OT mamy pierwszego NOPa (147)
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (47)
- OT - zadania dla Bidena (85)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (43)