Minivany jeszcze się trzymają. Seat dementuje zakończenie produkcji Alhambry

Minivany i vany tracą klientów na rzecz SUV-ów, ale wciąż jest grupa kierowców, która chce jeździć takimi samochodami. Na tyle liczna, że kilka takich aut zostanie na rynku.

Dobrym przykładem jest Seat Alhambra. Jakiś czas temu zachodnie media (głównie te z Wysp Brytyjskich) obwieściły zakończenie produkcji modelu. Okazuje się, że to nieprawda, a Alhambra (i jej brat bliźniak VW Sharan) wciąż ma oddanych klientów. - News był dużym zaskoczeniem dla branży, ponieważ segment minivanów - choć nie jest już tak duży jak chociażby dziesięć lat temu - dalej ma swoich miłośników - skomentował polski importer w rozmowie z Autokult.pl.

Na Moto.pl w ostatnich latach bardzo często informowaliśmy was o ogromnych spadkach w segmencie, a jako winnych agonii vanów zawsze wskazywaliśmy przeróżnej maści SUV-y i crossovery. Te wciąż zyskują na popularności, ale już nie kosztem aut pokroju rodzinnego Seata. Sytuacja w segmencie minivanów się unormowała, a sprzedaż ustabilizowała. W 2019 r. sprzedano 23 700 sztuk Alhambry, co oznacza nawet wzrost zainteresowania modelem o 6,3 proc.

Dlatego Seat Alhambra jeszcze przez jakiś czas pozostanie w produkcji i sprzedaży na wybranych rynkach. Są kraje, w których zainteresowanie minivanami sprawia, że posiadanie ich w ofercie wciąż się opłaca. Segment się skurczył, ale pozostało w nim kilku ważnych graczy. Oprócz opisywanego dzisiaj Seata minivany i vany w ofercie wciąż ma m.in. Volkswagen, Citroen czy Renault.

Zobacz wideo Jaka jest najbliższa przyszłość motoryzacji? Seat stanie się platformą dostarczającą usługi mobilności. O co w tym chodzi?

Ile kosztuje teraz tak duży van jak Alhambra? Cennik otwiera 135 700 zł za wersję Style z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM. Co ciekawe jednak, w tym segmencie już od jakiegoś czas największym zainteresowaniem cieszą się te znacznie droższe i lepiej wyposażone odmiany.  I tak Xcellence z tą samą jednostką to wydatek minimum 154 700 zł (w standardzie DSG), a FR-Line - 169 200 zł.

Więcej o:
Komentarze (5)
Minivany jeszcze się trzymają. Seat dementuje zakończenie produkcji Alhambry
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 2 razy 2

    W Stanach minivany zostały wygryzione praktycznie przez SUV-y, tylko że oni mają bogatą ofertę sporych SUV-ów, w których bez problemu wygodnie jeździ 6, 7 lub 8 osób oraz, co kluczowe, ich bagaż. U nas już w minivanach było z tym kiepsko, a w SUV-ach jeszcze gorzej.

  • Gość: tarpan

    Oceniono 1 raz -1

    Samochody numer1 to wlasnie vany.. Praktyczne z napendem na 4x4 niema nic lepszego..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX