Audi A4 B9 - opinie i typowe usterki

Oferowane w sprzedaży od pięciu lat Audi A4 B9 coraz częściej pojawia się na rynku wtórnym. Jakie są opinie użytkowników i jakie są typowe usterki tego modelu Audi?

Co oferuje Audi A4 B9?

Obecnie sprzedawane Audi A4 B9 pod względem wyglądu nie jest samochodem przełomowym, co szczególnie spodoba się osobom długo związanym z modelem. O ile z zewnątrz nie ma tutaj stylistycznej rewolucji, tak w środku poczyniono spore zmiany.

Kokpit ma minimalistyczny design, a elementem  który najbardziej rzuca się w oczy jest ekran systemu MMI, który moim zdaniem nieestetycznie wystaje nad resztę deski rozdzielczej.

Zobacz wideo Spektakularne, czterodrzwiowe coupe o długości 5 m. Przyglądamy się z bliska nowemu Audi A7

Rozglądając się za używanym Audi A4 B9 warto poszukać egzemplarza z Virtual Cockpitem, czyli ekranem zastępującym standardowe zegary. Oprócz wyświetlania aktualnej prędkości, czy obrotów może m.in. pokazać aktualne wskazania nawigacji. Dobrze wyposażone Audi A4 B9 mogą posiadać w pełni LED-owe reflektory oraz wiele systemów wspomagających kierowcę jak asystent parkowania. Pod tym względem widać istotną różnicę miedzy poprzednikami. Całe wnętrze jest dobrze spasowane oraz zrobione z wysokiej jakości materiałów.

Audi A4 B9 - ceny

Za 60-70 tysięcy złotych możemy stać się właścicielem Audi A4 B9 z pierwszych lat produkcji. Z reguły są to egzemplarze, które mają średnio przejechane 200 tys. km ze średnim wyposażeniem.

Kwota 90-120 tys. zł pozwoli na zakupienie A4 B9 z małym przebiegiem lub nieco uboższych modeli po faceliftingu, który został przeprowadzony w 2019 roku. Często samochody są wystawiane przez autoryzowanych dealerów grupy Volkswagen lub pierwszych właścicieli, możemy mieć dużą pewność w kwestii historii napraw i przebiegu.

Audi A4 B9Audi A4 B9 fot. Audi

Nie brakuje również ofert przejęcia leasingu. Rynek wtórny jak w przypadku poprzedników jest wręcz zdominowany przez wersje Avant (kombi), które są skonfigurowane z silnikiem wysokoprężnym.

Audi A4 B9 - który silnik wybrać?

Jednostki benzynowe w Audi A4 B9 to już dobrze znane 1.4 i 2.0 TFSI, które na przestrzeni lat zostały udoskonalone niwelując problemy jak m.in. słaby rozrząd, czy nadmierne zużycie oleju silnikowego. Dlatego po 5 latach od premiery opisywanego Audi ciężko doszukać się w „benzyniakach” poważniejszych awarii.

Jedynie 1.4 TFSI jako przedstawiciel downsizingu może okazać się mniej trwalszy, co pokazuje resurs poprzednich wersji tej jednostki na poziomie 200 tys. km. Po faceliftigu 1.4 TFSI zostało zastąpione słabszą odmianą silnika 2.0 TFSI. Mocną stroną są diesle montowane w Audi A4 B9.

Audi A4 B9Audi A4 B9 fot. Audi

Dobrze znane 2.0 TDI dostępne w trzech wariantach mocy króluje na rynku wtórym. Często auta z tą jednostką mają przebiegi przekraczające 200 tysięcy kilometrów. Takie wartości jak się okazuje wymagają jedynie wymiany układu wtryskowego, regeneracji turbo lub filtru cząsteczek stałych.

Po takich zabiegach Audi A4 B9 bez obaw pokona wiele tysięcy kilometrów, lecz warto to uwzględnić w naszym budżecie. Dla osób szukających dobrych osiągów jest 3.0 TDI V6 generujące 272 KM i osiągające pierwszą setkę w 5,3 sekundy. Jednostka dzieli podobne problemy eksploatacyjne z 2.0 TDI.

Trzeba pamiętać, że jest zdecydowania droższa w serwisowaniu niż mniejszy diesel. Silniki wysokoprężnie w A4 B9 są dopracowane, a zarazem wolne od poważniejszych awarii. W odmianie S4 początkowo było montowane jak w poprzedniku B8 benzynowe 3.0 TFSI z małą różnicą.

W A4 B9 motor dołowany jest za pomocą turbosprężarki, a nie jak wcześniej kompresorem. Niestety po faceliftingu S4 ma pod maską „podrasowane” 3.0 TDI. Również eko-polityce poddało się najmocniejsze RS4. Wolnossące V8 zostało zastąpione silnikiem V6 2.9 TFSI.

Audi A4 B9 - jaka skrzynia biegów?

W Audi A4 B9 nie znajdziemy już problematycznej bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic. W mniejszych czterocylindrowych jednostkach opcją jest dwusprzęgłowy „automat” S-tronic o siedmiu przełożeniach.

W mocniejszych wersjach z silnikami V6 występuje 8-biegowa automatyczna przekładnia. Obydwie skrzynie można polecić. Średnio S-tronic, czy bliźniacze DSG z Volkswagena potrzebują regeneracji po przejechaniu 200 tysięcy km.

Wartość może być różna w zależności od dokładności w kwestii wymiany oleju, czy sposobu użytkowania auta np. częste ostre ruszanie, może na dłuższą metę skrócić żywot takiej przekładni.

Audi A4 B9 – opinie

Piąta generacja A4 B9 jest przede wszystkim interesująca ze względu na nowości w zakresie wyposażenia, czyli całej nowej technologii, która ułatwia codzienną jazdę i podnosi bezpieczeństwo. Kupując używane Audi A4 B9 mamy jeszcze dużą szansę znaleźć egzemplarze z udokumentowaną historią serwisową, ponieważ najstarsze egzemplarze mają niespełna 5 lat. Pomimo, że A4 B9 jest naszpikowane elektroniką wydaję się być autem dopracowanym i przemyślanym.

Więcej o:
Komentarze (1)
Audi A4 B9 - opinie i typowe usterki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Komentuje jako GOŚĆ

    0

    "mieć dużą pewność" - duża pewność jest lepsza niż pewność czy gorsza ?
    "wymagają jedynie wymiany układu wtryskowego, regeneracji turbo lub filtru cząsteczek stałych." jedynie 4x1500 + 2000 + 5000. Jedynie :)
    "Pomimo, że A4 B9 jest naszpikowane elektroniką wydaję się być autem dopracowanym i przemyślanym."
    Tak, wydaje się bardziej przemyślane niż ten artykuł.
    Ale ładnie że zauważacie, że są skrzynie automatyczne, jakbyście napisali jeszcze które są od ZF to w ogóle byłoby miodzio.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX