Audi A4 B8 - opinie i typowe usterki

Audi A4 B8 jest samochodem dużo bardziej zaawansowanym technologicznie niż poprzednicy. Jego wciąż świeży wygląd wzbudza zainteresowanie wśród potencjalnych nabywców. Jakie są typowe usterki i jakie są opinie o Audi A4 B8?

Audi A4 B8 - ceny

Spośród wszystkich generacji Audi A4 to właśnie czwarta była oferowana najdłużej, bo aż 8 lat od 2007 do 2015 roku. Na zakup najtańszych egzemplarzy wystarczy już 25 tysięcy złotych, lecz jeśli chcemy nabyć auto w dobrym stanie powinniśmy przygotować 30-40 tys. zł.

Droższe są modele po liftingu, wprowadzone do sprzedaży w 2011 roku. Średnio ceny takich egzemplarzy zaczynają się od 35 tys. zł. Najdroższe Audi A4 B8 z końca produkcji i niskimi przebiegami wyceniono na 70-80 tys. zł. Większość wystawianych A4 B8 stanowią przednionapędowe wersje Avant (kombi) z dieslem pod maską.

Zobacz wideo Ford Puma - nowy bardzo mocny gracz w segmencie

Audi A4 B8  - który silnik wybrać?

W czwartej generacji Audi A4 nastąpił zmierzch prostych silników jak 1.6 8V. Na próżno tutaj szukać jednostek wolnossących. Wyjątkiem jest mało popularne 3.2 FSI oferowane do 2011 roku. Wszystkie motory benzynowe zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa, co uniemożliwia tani montaż instalacji gazowej.

1.8 i 2.0 TFSI z początku produkcji zmagają się ze znanym problem nadmiernego zużycia oleju silnikowego. Można zainteresować tymi silnikami w przypadku modeli wyprodukowanych po 2012 r., ponieważ przeprowadzono modernizacje mające na celu wyeliminować wcześniejsze usterki.

Jeśli zależy nam na pewnym w miarę bezawaryjnym „benzyniaku” warto rozważyć większe V6-stki. Wspomniane wcześniej 3.2 FSI oraz zupełnie nowe 3.0 TFSI o mocy 272 KM. Co ciekawe, w przeciwieństwie do mniejszych jednostek, 6-cylidrowy motor jest doładowany za pomocą kompresora.

W przypadku diesli możemy mówić o znaczącej poprawie. Wszystkie 2.0 TDI posiadają wtrysk Common Rail, który nie przysparza nadmiernych kłopotów jak wersje z poprzednika B7 zasilane pompowtryskiwaczami.

Najbardziej dopracowane „dwulitrówki” to warianty o mocy 150 oraz 190 oznaczane jako Clean Diesel. Silniki 2.7 i 3.0 TDI V6 można uznać za udane. Największym kosztem w ich przypadku pozostaje ewentualna wymiana rozrządu która jest dość skomplikowana. W topowym Audi RS4 nadal znajdziemy wolnossące 4.2 V8 o mocy 450 KM, zaś jest w S4 zamontowano „tylko” 3.0 TFSI, w którym podniesiono moc do 333 KM.

Audi A4 B8Audi A4 B8 fot. Audi

Audi A4 B8 - Multitronic, Tiptronic, a S-Tronic

W porównaniu do Audi A4 B7 wnętrze B8 zapewnia więcej miejsca zarówno dla osób siedzących z przodu, jak i z tyłu. Zmodernizowano także wygląd kokpitu, lecz co najważniejsze cały czas jest przyjazny w użytkowaniu.

W czwartej generacji A4 zadebiutował system inforozwrywki MMI, czy Drive Select umożliwiający zmianę trybów jazdy na m.in. sportowy, komfortowy. Znajdziemy tutaj również wiele systemów poprawiających nasze bezpieczeństwo. Na tle swoich niemieckich konkurentów A4 B8 wyróżnia się bardzo dobrymi materiałami, których użyto do wykonania wnętrza.

Audi A4 B8Audi A4 B8 fot. Audi

W opisywanym Audi występowały, aż trzy typy automatycznej skrzyni biegów. Pierwsza z nich to Multitronic, czyli przekładnia bezstopniowa łączona tylko z wersjami przednionapędowymi. Nie warto się nią interesować z racji na liczne problemy.

Godnym uwagi jest Tiptronic oznaczający klasyczny „automat” oraz nowość w Audi A4 B8 automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów S-Tronic. W ich przypadku istotny jest przebieg auta, sposób użytkowania oraz czy poprzedni właściciel dbał o regularne wymiany oleju w przekładni.

W 2009 roku po pierwszy pojawiło się Audi A4 w odmianie Allroad. Charakteryzuje je podwyższone zawieszenie, nakładki na nadkola i napęd na cztery koła Quattro w standardzie.

Audi A4 B8  - serwis droższy niż w B7

Trzeba przyznać, że Audi A4 B8 cały czas jest bardzo świeżą i ciekawą propozycją z rynku wtórnego. Na tle swoich rywali premium wygrywa przestronnością wnętrza. Pomimo, że czwarta generacja A4 wyzbyła się wielu problemów poprzednika jak problematyczne diesle 2.0 TDI PD trzeba cały czas pamiętać, że nie jest to już tani samochód w serwisowaniu. Rozwój technologiczny A4 B8 wpłynął na skomplikowanie wykonywanych napraw, w porównaniu do swoich poprzedników z prostymi silnikami.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.