Porsche 911 Turbo S od wielu lat jest najlepiej sprzedającym się supersamochodem na świecie. Powodów tego sukcesu należy szukać w dopracowaniu do perfekcji pod każdym względem. Sportowe coupe nie ma słabych stron. Jest szybkie w każdych warunkach, niezawodne, a w dodatku pięknie wygląda. Najnowszy model 992 nie stanowi wyjątku.
W dodatku ktoś z centrali marki w Zuffenhausen niezwykle trafnie dobiera barwy lakieru. Zarówno kolor nazwany "Lava Orange", jak i "Gentian Blue Metallic" powalają. Pozostałe z galerii: "GT Silver Metallic" i "Guards Red" nie wyglądają wiele gorzej. Wszystkie podkreślają znakomicie wkomponowane w bryłę nadwozia sportowe akcenty najszybszej odmiany Turbo S.
Przypomnijmy, że zaprezentowane niecały miesiąc temu Porsche 911 Turbo S (992) jest najszybszym w historii. Silnik o poj. 3,8 l rozwija moc 650 KM i maksymalny moment obrotowy 800 Nm, które katapultują "żabę" ze startu do 100 km/h w 2,7 s (z pakietem Chrono Sport). Maksymalna prędkość wynosi 330 km/h, dzięki czemu nowe Turbo S to jeden z najszybszych samochodów, jakie w ogóle można kupić.
Nowy model został zaprezentowany od razu w dwóch wersjach nadwozia: coupe i kabrio. Turbo S Cabriolet jest wolniejsze "do setki" tylko o 0,1 s od odmiany z zamkniętym nadwoziem. Prędkość maksymalna nie uległa zmianie.
W porównaniu z poprzednią generacją Turbo S (991) moc nowego modelu wzrosła bardziej, niż zwykle: z 580 do 650 KM. Przedstawiciele firmy tłumaczą, że ich celem była odczuwalna przez kierowców poprawa osiągów, która wymagała takiego skoku mocy. Zadowoleni z tego będą zwłaszcza właściciele poprzedniego modelu, którzy przesiądą się do najnowszego.
Obie można podziwiać na nowych zdjęciach. Polskie przedstawicielstwo marki podało też ich ceny na naszym rynku. Porsche 911 Turbo S Coupe kosztuje 1 077 000 zł, a cennik Turbo S Cabriolet rozpoczyna kwota 1 143 000 zł.