W jaki, nie wiadomo. Organizator szuka kreatywnych idei, które pozwolą się spotkać kluczowym osobom ze środowiska motoryzacyjnego. Póki co jeszcze nie zostały odwołane imprezy towarzyszące planowane w innych miejscach Paryża, co nie znaczy, że się w ogóle odbędą. Być może w grę wchodzą nawet panele dyskusyjne online.
Salon samochodowy w Paryżu jest najstarszą wystawą w historii motoryzacji. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1898 r. przez Alberta de Dion, współwłaściciela marki samochodowej De Dion-Bouton. W ostatnich latach jego organizacją zajmuje się francuska firma AMC Promotion pod patronatem francuskiego stowarzyszenia producentów samochodów (OICA). Miejscem spotkania miało być centrum wystawiennicze "Paris expo Porte de Versailles".
Plakat reklamujący 12. salon samochodowy w Paryżu. fot. Wikimedia Commons
W 2016 r. hale targowe w paryskiej dzielnicy Wersal odwiedziło 1,25 mln zwiedzających - najwięcej ze wszystkich tego typu wystaw na świecie. Salon motoryzacyjny w Paryżu odbywał się raz na dwa lata, na zmianę z podobną imprezą organizowaną we Frankfurcie.
Tradycyjnie "Mondial de l'Automobile" był świętem francuskiej motoryzacji i areną do prezentacji nowych produktów. Teraz dołączył do długiej listy odwołanych wydarzeń ze świata motoryzacji, na której znalazły się również: sztandarowy motoryzacyjny salon w Genewie, główna amerykańska impreza tego typu - NAIAS w Detroit oraz słynny brytyjski Festiwal Prędkości w Goodwood.