W jaki, nie wiadomo. Organizator szuka kreatywnych idei, które pozwolą się spotkać kluczowym osobom ze środowiska motoryzacyjnego. Póki co jeszcze nie zostały odwołane imprezy towarzyszące planowane w innych miejscach Paryża, co nie znaczy, że się w ogóle odbędą. Być może w grę wchodzą nawet panele dyskusyjne online.
Salon samochodowy w Paryżu jest najstarszą wystawą w historii motoryzacji. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1898 r. przez Alberta de Dion, współwłaściciela marki samochodowej De Dion-Bouton. W ostatnich latach jego organizacją zajmuje się francuska firma AMC Promotion pod patronatem francuskiego stowarzyszenia producentów samochodów (OICA). Miejscem spotkania miało być centrum wystawiennicze "Paris expo Porte de Versailles".
W 2016 r. hale targowe w paryskiej dzielnicy Wersal odwiedziło 1,25 mln zwiedzających - najwięcej ze wszystkich tego typu wystaw na świecie. Salon motoryzacyjny w Paryżu odbywał się raz na dwa lata, na zmianę z podobną imprezą organizowaną we Frankfurcie.
Tradycyjnie "Mondial de l'Automobile" był świętem francuskiej motoryzacji i areną do prezentacji nowych produktów. Teraz dołączył do długiej listy odwołanych wydarzeń ze świata motoryzacji, na której znalazły się również: sztandarowy motoryzacyjny salon w Genewie, główna amerykańska impreza tego typu - NAIAS w Detroit oraz słynny brytyjski Festiwal Prędkości w Goodwood.