BMW serii 3 E90 - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego

BMW serii 3 E90 roku otrzymało tytuł światowego samochodu roku 2006. To auto można nazwać pomostem między nowoczesną i klasyczną motoryzacją, ponieważ znajdziemy tutaj wolnossące jednostki benzynowe, ale nie zabrakło również nowoczesnych silników z układem Twin-Turbo. Jakie są opinie o tym modelu i typowe usterki?

BMW serii 3 E90  - ceny

BMW serii 3 E90 łącznie z wersją Touring (E91), coupe (E92) oraz cabrio (E93) było oferowane na przestrzeni 7 lat (2005-2012).

Warto wspomnieć, że po raz pierwszy BMW serii 3 otrzymało osobne oznaczenia dla każdego nadwozia. Dlatego jeśli szukamy dla przykładu wersji cabrio powinniśmy się skupić na kodzie E93, który oznacza wersję cabrio ze sztywnym dachem.

Zobacz wideo BMW Alpina B3 oficjalnie. Zobacz pierwszy film z 462-konnym sedanem

Rozpiętość cen opisywanego modelu jest spora. Ogłoszenia otwierają kwoty około 15 tysięcy złotych za bazowe 318i, a kończą wyceny rzędu 80 tysięcy złotych za najmocniejsze wersje 335i z nadwoziem coupe i cabrio z ostatnich lat produkcji.

Liczba ogłoszeń z używanymi BMW E90 jest spora, dlatego nie brakuje też ofert tzw. „Anglików”. Auta z kierownicą po prawej stronie mają niesamowicie kuszącą cenę, a w konieczności opłaca się je kupić jako „drugie” np. na części.

Optymalny budżet na BMW E90/E91 określiłbym na 20-40 tysięcy złotych. Wersje coupe (E92) oraz cabrio (E93) i modele poliftowe po 2008 roku będą zauważalnie droższe.

BMW serii 3 E90 który silnik wybrać?

Pod względem gamy silnikowej BMW serii 3 E90 jest pomostem pomiędzy zaawansowaną technologią, która mocno nie odstaje od współczesnej, a starą dobrą szkołą tworzenia solidnych jednostek.

Piątą generację „Trójki” możemy kupić zarówno z benzynowymi jak i wysokoprężnymi motorami o 4 lub 6 cylindrach. Wyjątkiem jest BMW M3, które było oferowane z 4-litrowym wolnossącym V8 o mocy 420 koni mechanicznych.

M3 występowało jako coupe, cabrio oraz sedan. Osoby, które szukają w miarę prostych i trwałych silników benzynowych powinny zainteresować się modelami przedliftowymi, ponieważ w tym przypadku paliwo jest podawane przez wielopunktowe wtryski.W praktyce, oznacza to m.in. możliwość zamontowania instalacji LPG.

BMW serii 3 E90BMW serii 3 E90 fot. BMW

Nowsze egzemplarze po liftingu wyposażone zostały w bardziej zaawansowany bezpośredni wtrysk, co uniemożliwia tani i łatwy montaż instalacji gazowej.

"Pewniakami” w przypadku benzynowych odmian BMW serii 3 E90 są przedliftingowe 318i, jako opcja relatywnie najtańsza w serwisowaniu lub mocniejsza 325i. Fanom doskonałych osiągów polecam odmianę 335i (306 KM), którą charakteryzuje podwójne doładowanie w układzie Twin-Turbo.

Diesle jak w przypadku większości modeli BMW mają cztery cylindry i pojemności 2 litry lub sześć cylindrów i pojemność 3 litry. Obydwa występują w różnych wariantach mocy.

Jedynie mocniejsze warianty „dwulitrówki” o oznaczeniu N47 mogą mieć m.in. problemy z napinaczem rozrządu (łańcuch). W tym wypadku zaleca się dokładną diagnozę przed zakupem i prawidłową eksploatacje, co zaoszczędzi nam problemów. Warto zainteresować się modelem 318d lub słabszymi odmianami „trzylitrówki”.

BMW Serii 3 E90 - wnętrze i prowadzenie

BMW serii 3 E90 możemy znaleźć w różnych konfiguracjach, ponieważ charakterystyczne dla aut marek premium jest to, że lista opcji jest bardzo rozbudowana. Bogatsze wersje są wyposażone w system inforozrywki iDrive, który dopiero po modernizacji stał się bardziej przyjazny w obsłudze.

Wnętrze zastało dobrze zaprojektowane, dzięki czemu wygodnie się korzysta ze wszystkich udogodnień. Definitywnie na tle rywali BMW E90 oferuje mniej miejsca.

Prowadzenie jest bardzo precyzyjne, a układ kierowniczy stawia przyjemny opór przy zmianie kierunku. Manualna skrzynia biegów również jest dobrze zestrojona, ale nie zabrakło również wariantów z „automatem”. Moc w BMW serii 3 E90 może być przekazywana na tylne koła lub w niektórych wariantach na obie osie, dzięki napędowi xDrive.

Więcej o:
Komentarze (12)
BMW serii 3 E90 - opinie i typowe usterki. Poradnik kupującego
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Jm

    Oceniono 1 raz 1

    Mam 328l (98) polecam nie mialem zadnego duzego problemu

  • Gość: Gerardini

    Oceniono 1 raz 1

    Bardzo fajny samochód, ponadczasowa stylistyka auto już wiekowe pierwsze e90tki mają już 15lat a mimo to dalej wyglądają nowocześnie.E90 idealnie odcina prehistoryczną już stylizacje poprzedniej serii 3 e46.Ogólnie to każdy silnik w tej wersji Bmw jest z wadami i awaryjny ,tak benzynowe jak i diesla, dlatego ważne przy tym modelu jest odpowiednia dokumentacja techniczna przeglądów i napraw, inaczej zakup najtańszego egzemplarza spowoduje nagminne odwiedzanie mechanika a jak wiadomo w dzisiejszych czasach to mechanik jest na zapisy tak więc po awarii może się okazać że mimo pieniędzy na naprawę stracimy czas zostając bez samochodu.

  • Gość: Zalecam Czytanie Przed Wysłaniem

    0

    Artykuł za 5zł. Aż dwa zdjęcia z wersji 'największa bieda', zero informacji o M57, zero o automatach. Lepiej było napisać: "chciałem napisać art. o e90 ale znam tylko zakres cen i wiem że to BMW, więc odsyłam do google".
    Perełki: "Obydwa występują w różnych wariantach mocy". "możemy znaleźć w różnych konfiguracjach, ponieważ charakterystyczne dla aut marek premium jest to, że lista opcji jest bardzo rozbudowana"

    Ale może niepotrzebnie krytykuję, bo to chyba artykuł - szablon gdzie e90 można zamienić na w211 albo audi A4 d4, itd. :)))

  • Gość: jo

    0

    Posiadam E90 w wersji sport z silnikiem 2.0TD (M47N2) zrobionym na 220KM i 410 Nm. Przejechane ponad 300 000 km. Ładne, pewne i niezawodne auto o super prowadzeniu (rozkład masy prawie 50:50) . Polecam :)

  • Gość: Jason

    0

    E90 335i N54 przedlift - sprowadzony z Japonii. Dolot, wydech i program dały efekt - 360 KM i 500 Nm. Zużycie paliwa (Pb95) w mieście 15l, na bardzo szybkiej trasie 12l, na ekonomicznej trasie 9l. Lepszego samochodu nigdy nie miałem. Mimo tylnego napędu i automatu - 5s do paki. Vmax > 280 km/h. Samochód powoli staje się szybkim youngtimerem, przez co ceny już tylko będą rosły.

  • Gość: Patricio

    0

    335i N54 cudowny silnik, niestety caly osprzet dookola niego wymaga grubego portfela.

  • Gość: Bmw

    0

    Polecam również 330i N52 258km bezproblemowy motor! 👍

  • Gość: Kermit

    Oceniono 2 razy 0

    Mam silnik n43, 2,0 benzyna 170km,wtrysk bezpośredni, po zmianie softu silnika nie ma żadnych problemów, do tego 26km więcej, brak problemów...

  • Gość: Walter

    0

    Witam. Mam E91 2010 z silnikiem N47 177km. 220 000 km ,rozrzad jeszcze orginalny Nie ruszany. Polecam fajne autko ,malo pali,dobrze wyciszone.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX