Powstał z konieczności, a teraz jest obiektem kultu. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II ma już 30 lat
Wyprodukowano tylko 502 egzemplarze Mercedesów 190 E 2.5-16 Evolution II. Dziś te w najlepszym stanie są warte więcej niż 200 tys. euro. To godny konkurent ówczesnego BMW M3 (E30) zarówno pod względem osiągów, jak i wartości rynkowej.
Ogromne skrzydło jest elementem rozpoznawczym Mercedesa 190 E 2.5-16 Evo II
Sportową wersję "baby-benza", bo tak fani zwą model E201, łatwo poznać po wielkim spoilerze na pokrywie bagażnika. Nadwozie o ponadczasowych kształtach zaprojektował sławny włoski stylista pracujący dla Mercedesa - Bruno Sacco. Pod maską najmocniejszej wersji montowano czterocylindrowy silnik o poj. 2,5 l i maksymalnej mocy 235 KM. Silnik rozwijał wyjątkowo wysoką prędkość obrotową, która wynosiła aż 7700 obr./min.
Cywilna wersja Mercedesa 190 E 2.5-16 Evo II rozpędzała się do 250 km na godz., a pierwsze 100 km na godz. ze startu zatrzymanego osiągała już po 7,1 s. Nawet dzisiaj takie parametry robią wrażenie. Wyścigowa odmiana miała wyczynową jednostkę napędową o takiej samej pojemności skokowej, ale znacznie wyższej mocy - ponoć osiągała więcej niż 370 KM.
Mercedes 190 E 2.5-16 Evo II odnosił sukcesy w sporcie i na rynku klasyków
Inwestycja opłaciła się koncernowi. Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II święcił triumfy w serii wyścigów samochodów turystycznych DTM i przez kilka lat zdominował rywalizację. Za jego kierownicę wsiadali tacy znakomici kierowcy jak Klaus Ludwig i Bernd Schneider.
Sportowe modele Mercedesa 190 E: E 2.3-16, E 2.5-16 Evolution i E 2.5-16 Evolution II fot. Mercedes
Zmiany wprowadzone w drogowej odmianie tego modelu oprócz pakietu aerodynamicznego objęły też dodatkowe usztywnienia nadwozia i jak na tamte czasy wyjątkowo duże, 17-calowe koła o charakterystycznym wzorze.
Kiedy Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II znalazł się w sprzedaży, na rynku niemieckim trzeba było za niego zapłacić co najmniej 115 tys. marek niemieckich (DM) - trzy razy więcej niż za podstawowy model Mercedesa z serii W201. Teraz jest poszukiwanym klasykiem, a jego wartość rośnie z roku na rok.
-
Najgorsze silniki Diesla. Omijaj je szerokim łukiem. Lista kilkunastu pułapek
-
Duży i wygodny samochód, idealny na długie wyprawy. Sprawdzamy ofertę Forda Mondeo
-
Sprawdzamy nową ofertę Toyoty. Popularne modele teraz w dobrej cenie
-
Italdesign kusi wizją nowego DeLoreana. Czy samochód z "Powrotu do przyszłości" do nas wróci?
-
Ograniczenia prędkości w Polsce. Od czerwca jedna ważna zmiana. Co jeszcze warto wiedzieć?
- Bazowe Porsche Taycan przyjechało do Polski. Ma napęd na tył i niską cenę
- Uwaga, kierowcy, na A2 czekają was utrudnienia. Nastał czas remontów
- Już ponad 40 proc. nowych samochodów w Polsce to SUV-y. Będzie ich jeszcze więcej
- Hyundai Santa Fe Plug-in Hybrid już w Polsce. Kosztuje 233 900 zł i zaskakuje wyposażeniem
- Garbate szczęście. Jak wyprodukować 21 milionów... zwyczajnych samochodów? [MOTO 2030]
Forum
- Jechałem nowyn Sandero pytajcie :) (35)
- OT - zadania dla Bidena (35)
- Miernota komputerowa pyta specjalistow (42)
- Przekroczyłem 24 pkt., egzamin praktyczny zdany (29)
- Pieszy "KRÓLEM" i nie tylko... Już od czerwca 2021 (61)
- OT - Wentylacja mechaniczna z rekuperacją - warto? (20)
- Ofensywa antykuligowa (19)
- szybkość ładowania sam. el. nie jest już problemem (9)
- Ford ma problem (8)
- OT - nie miałem racji w sprawie 15latka (55)