BMW serii 8 sprzedaje się gorzej niż oczekiwano. Winowajcą jest inny model tej marki

Nowe BMW serii 8 nie cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Narzekają zwłaszcza samochodowi dealerzy, który mają problem ze sprzedaniem zapasów. Jedną z przyczyn jest... inne auto tego koncernu. Kierowców przyciąga bowiem modny SUV BMW X7.

Zdaniem portalu Automotive News, dealerzy w USA mają na placach ponad 2 tys. sztuk BMW serii 8 i nie mogą ich sprzedać. Głównym winowajcą porażki komercyjnej BMW serii 8 ma być luksusowy SUV koncernu. Poza tym skarżą się, że centrala nie zapewnia im odpowiedniego wsparcia marketingowego dla sprzedaży sportowego modelu.

BMW X7 jest modne, BMW serii 8 - nie

Oba samochody trafiły w podobnym czasie na rynek, ale w przeciwieństwie do coraz bardziej niszowych coupe, luksusowe SUV-y sprzedają się znakomicie. Te ostatnie mają lepsze wsparcie reklamowe centrali, bo są modelami o strategicznym znaczeniu. Spadek popularności coupe odbywa się na korzyść potężnych "terenówek", które bywają równie drogie, ale są znacznie bardziej uniwersalne.

Zobacz wideo Nowy Peugeot 2008 w Studiu Biznes. Sprawdzamy nową generację bestsellera

BMW serii 8 zastąpiło podobne modele serii 6

BMW serii 8 jest oferowane od jesieni 2018 r. Najpierw w sprzedaży znalazło się klasyczne coupe. Po kilku miesiącach dołączył do niego kabriolet oraz czterodrzwiowy sedan o nazwie Gran Coupe, stanowiący sportową alternatywę dla bardziej statecznej limuzyny - BMW serii 7. Nowa "ósemka" zastąpiła sprzedawane wcześniej BMW serii 6. Po jej dwóch generacjach BMW zdecydowało się, że do luksusowych modeli klasy gran turismo lepiej pasuje prestiżowe oznaczenie 8.

Czy w przypadku BMW powtórzy się historia z lat 90-tych?

Wiele wskazuje na to, że aktualne BMW serii 8 może podzielić los swego protoplasty. Przez niemal dekadę bawarska firma sprzedała niewiele ponad 31 tys. egzemplarzy modelu pierwszej generacji o nazwie wewnętrznej E31. Gwoździem do jego trumny była recesja gospodarcza w latach 90-tych ubiegłego wieku.

Historia może się powtórzyć w przypadku modeli G14/G15/G16, czyli nowego BMW serii 8 we wszystkich wersjach nadwozia. Musi znaleźć sobie miejsce pomiędzy klasyczną limuzyną, BMW serii 7, a potężnym SUV-em X7. W trudnych rynkowo czasach może się to nie udać. Bazowe modele BMW serii 8 kosztują od 450 tys. zł (za 840i) do 750 tys. zł za najdroższą odmianę napędową - M8.

Więcej o:
Komentarze (65)
BMW serii 8 sprzedaje się znacznie poniżej oczekiwań
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • andrzej.wald

    0

    Poważnie mówiąc to gdzie te czasy kiedy BMW robiło E30 i E34, a Mercedes W124 i W201? To se ne wrati.:-(

  • andrzej.wald

    0

    A może by tak BMW zrobiło kampanię reklamową dla BMW serii 8 w stylu "kup za połowę ceny ,a drugą połowę zapłacisz kiedy BMW serii 8 rozbijesz lub sprzedasz".:-) Nawet hasło kojarzone od lat z BMW czyli Spass am Fahren pasuje jak ulał.:-) Ale ponieważ mamy XXI wiek proponuję jeszcze dodać "Spass am Verkaufen".:-)

  • Gość: fan marki

    0

    Wróćcie do produkcji prawdziwych samochodów !

  • Gość: Mariusz

    0

    A jakby tak obniżyli cenę o 40% to pewnie by się lepiej sprzedawało.
    Za jakość jaką oferuje teraz BMW to większość modeli jest o jakieś 30% za drogie.

  • sila

    Oceniono 2 razy 0

    Zmieniłem 6GC na x5 i jestem bardzo zadowolony. :)

  • wookiee.chewbacca

    Oceniono 1 raz -1

    Miałem BMW 8 na jazdę testową na tydzień i jeździ się tym znakomicie, ale strasznie denerwujące jest pierdzenie z głośnika imitujące dźwięk silnika. Nie można tego wyłączyć! Poza tym samochód jest strasznie niski, nawet najdrobniejszy krawężnik i wisi.

  • Gość: Gdds

    Oceniono 6 razy 2

    Patrzac po komentarzak to jakas masakra. Banda napompowanych dzieciakow ktorzy podniecaja sie na widok metalowej puszki

  • Gość: Tom Koby

    0

    Dwie BMW 2004 X3 i 2008 X5. Drogiw w zakupie, drogie w serwisie, tanie w odsprzedazy.
    Trzy slowa: Nigdy Wiecej BMW.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX