Na polskim rynku właśnie zadebiutowała najbardziej bazowa wersja Toyoty GR Supra. Mowa o wariancie napędzanej czterocylindrowym motorem 2.0 o mocy 258 KM. Jest to alternatywa dla znacznie mocniejszej, bo 340-konnej, wersji z trzylitrowym silnikiem R6, która jest w sprzedaży od zeszłego roku.
Samochody sportowe to nie wszystko. Toyota mocno stawia na rozwój technologii wodorowej. Zobacz WIDEO:
Toyota GR Supra z silnikiem 2.0 w bazowej wersji wyposażenia Dynamic kosztuje 209 900 zł. Jeśli zdecydujemy się na wersję Fuji Speedway ze sportowym wyposażeniem i kutymi 19-calowymi felgami, cena wzrośnie do 223 900 zł.
Bazowo oferowany doładowany silnik w Suprze ma dwa litry pojemności, cztery cylindry i oferuje 258 KM. Współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm, a Supra rozpędza się do 100 km/h w 5,2 sekundy.
O dwulitrowej Suprze pisaliśmy też tutaj: Toyota GR Supra z kolejną wersją silnikową. Do Europy dotrze wariant 2.0
W bazowej wersji Dynamic mamy przednie i tylne światła wykonane w technologii LED i wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, a auto stoi na 18-calowych felgach ze stopów lekkich. We wnętrzu pojawiły się cyfrowe zegary, sportowe podgrzewane fotele z Alcantary oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Jest także kamera cofania, dwustrefowa klimatyzacja, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) oraz adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).
Limitowana edycja nowej Supry swoją nazwę zawdzięcza legendarnemu torowi wyścigowemu Fuji Speedway, gdzie Toyota często testuje swoje modele. Toyota GR Supra w tej wersji została wyposażona w pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Auto oferowane jest w kolorach Toyota Gazoo Racing a całość uzupełniają czarne, matowe kute felgi o średnicy 19 cali. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, a fotele są pokryte czarno-czerwoną Alcantarą. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi. Supra w tej wersji otrzymuje także sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce.