To bardzo ważna inwestycja dla całego regionu. Obejście o łącznej długości ok. 52 km będzie stanowić przedłużenie drogi ekspresowej S6 od węzła Goleniów w kierunku zachodnim do Kołbaskowa przy autostradzie A6. Zakres prac obejmuje m.in. budowę dwujezdniowej drogi o parametrach drogi ekspresowej, budowę tunelu o długości ok. 5 km oraz budowę siedmiu węzłów drogowych.
Zachodnia Obwodnica Szczecina pozwoli przenieść ruch tranzytowy z aktualnie istniejących dróg. Drogowcy zbudują także nową przeprawę (tunel) przez Odrę.
Na oficjalnej stronie ministerstwa infrastruktury czytamy, że minister Andrzej Adamczyk zatwierdził aneksy do programów inwestycji dla prac przygotowawczych do budowy Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 oraz rozbudowy drogi S3/A6 na odcinku w. Kijewo – w. Rzęśnica. Dlaczego potrzebny był taki aneks? Trzeba było jeszcze raz oszacować koszty realizacji inwestycji na potrzeby rozpoczęcia procedur przetargowych, mających na celu wyłonienie nowego wykonawcy robót.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odstąpiła wcześniej od umowy z poprzednim wykonawcą. Zatwierdzenie aneksu było konieczne do wznowienia prac, już z nowym wykonawcą, którego poznamy w niedalekiej przyszłości.