Nowe BMW M3 szaleje po Nurburgringu. Mamy film

BMW M3 szóstej generacji jest coraz bliżej. Nową wersję sportowego sedana właśnie sprawdzają na torze Nurburgring kierowcy BMW. To jeszcze prototyp, ale wersji niemal gotowej do produkcji.

Materiał filmowy umieszczony na YouTube przez użytkownika Automotive Mike ma prawie 14 minut. Widać na nim nowe M3 bazujące na aktualnym modelu BMW kultowej serii 3 o oznaczeniu wewnętrznym G80. Samochód jest przedstawiony w różnych sytuacjach, głównie podczas dynamicznej jazdy po jednym z najtrudniejszych torów świata.

BMW M3 wzbudzi kontrowersje z kilku powodów

Wraz z premierą nowego BMW M3 czekają nas co najmniej dwie niespodzianki. Wprawdzie póki co karoseria jest schowana pod kamuflującymi naklejkami, ale jej kształt sugeruje, że będzie dzielić z dwudrzwiowym coupe serii 4 kontrowersyjną z powodu olbrzymich rozmiarów atrapę chłodnicy - tak zwane nerki.

Po drugie, nowe BMW M3 będzie miało po raz pierwszy w historii napęd na obie osie. Jednak to nie powinno martwić fanów klasycznych rozwiązań - najnowszy napęd BMW M-tuned xDrive, stosowany w większym sportowym modelu M5, ma tryb przekazujący 100 proc. momentu obrotowego na tylną oś. Tak samo jak w tylnonapędowym aucie.

Zobacz wideo

Czyżby BMW szykowało kolejny model M3 CSL?

To nie koniec dobrych wiadomości. Krążą plotki, że firma M GmbH przygotowuje specjalną odmianę tego modelu wyposażoną w całkowicie tylny napęd i manualną przekładnię. Ma być lżejsza i prostsza od pozostałych wersji i stanowić gratkę dla motoryzacyjnych tradycjonalistów. Czyżby BMW szykowało kolejne wcielenie M3 CSL?

Silnik w wersji M3 Competition będzie miał moc powyżej 500 KM

Źródłem mocy modeli M3 oraz M4 jest trzylitrowy turbodoładowany silnik benzynowy o klasycznej konstrukcji: sześciu cylindrach umieszczonych w rzędzie. Jego słabszą wersję znamy m.in. z BMW M340i. W M3 będzie rozwijał moc 480 KM, a w M3 Competition jeszcze więcej - ponad 500 KM. 510-konną jednostkę napędową (o nazwie kodowej S58) koncern z Bawarii stosuje już w ekstremalnych SUV-ach, X3 M i X4 M Competition.

Jeśli wierzyć obietnicom szefa M GmbH, Marcusa Flascha, najnowszy model BMW M3 znajdzie się w salonach sprzedaży pod koniec 2020 r.

 
Więcej o:
Komentarze (16)
Nowe BMW M3 na torze Nurburgring - film na YouTube
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gsu

    Oceniono 1 raz -1

    Bez szału

  • Gość: rono

    Oceniono 1 raz -1

    Wszystkie BMW są z wyglądu takie same nic polotu u projektantów wszystko na jedno kopyto i ten model to to samo badziewie za niebotyczne pieniądze...

  • Gość: Rozżalony

    0

    Stylistyka beznadziejna całkowicie bezpłciowy wygląd...powielanie tego co było u konkurencji... przód beznadziejny , tył kopia z kopii koreańskiej ... to już nie jest BMW .

  • hansolo88

    0

    Tyle bajerowania, a Giulia Q zje go na drugie śniadanie.

  • Gość: komentuję jak gość

    0

    Dlaczego przednie mają 2" większą średnicę felgi ? Przecież to śmiesznie wygląda. Ale może to element kamuflażu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX