To może być ostatni moment, by kupić wymarzone BMW. Połowa jednostek napędowych zniknie z oferty

BMW ogłosiło wyniki finansowe za 2019 r. Firma osiągnęła rekordowe przychody, ale mimo to zamierza wprowadzić radykalne cięcia w gamie swoich jednostek napędowych. Z oferty mogą zniknąć benzynowe silniki V8, V12 i kosztowne skomplikowane technologicznie silniki Diesla.

Zmiany w ofercie bawarskiego producenta mają zacząć się już w 2020 r., ale ich apogeum przypadnie na rok 2021. Do jego końca ma zniknąć połowa obecnie dostępnych wersji. W zamian pojawią się liczne auta elektryczne.

Koncern BMW ma się dobrze i chce to wykorzystać

To nie znaczy, że firmie wiedzie się źle - wręcz przeciwnie. W 2019 r. grupa BMW osiągnęła rekordowy przychód, który po raz pierwszy w historii przekroczył 100 mld euro. W dodatku przychody z każdego kwartału 2019 r. były wyższe, niż w analogicznych okresach roku poprzedniego.

Równie dobrze idzie ograniczanie emisji CO2. Według prognoz firmy w 2020 r. BMW spełni wymagania norm przewidzianych dla nowych samochodów, które są o 20% bardziej restrykcyjne od zeszłorocznych.

BMW iX3BMW iX3 fot. BMW

W tym samym czasie wzrosły też koszty opracowania i rozwoju (R&D) spowodowane wprowadzaniem kolejnych samochodów elektrycznych na rynek. BMW ma ambitny plan przedstawienia trzech nowych modeli z takim napędem do końca 2021 r.

Niedługo będzie co najmniej pięć elektrycznych modeli BMW

W tej chwili w ofercie koncernu jest BMW i3, które w niej zostanie do 2024 r. oraz elektryczny MINI Cooper SE. Jeszcze w tym roku do salonów sprzedaży trafi wersja SUV-a X3 na prąd - BMW iX3. W 2021 r. mają być zaprezentowane dwa kluczowe dla marki auta: elektryczny crossover zapowiedziany przez koncepcyjne BMW Vision iNEXT i produkcyjna odmiana sedana BMW i4. Ten ostatni ma roznieść konkurencję w postaci Tesli.

Dlatego tradycyjne samochody i silniki spalinowe muszą im ustąpić miejsca. W nadchodzących latach ich gama będzie konsekwentnie ograniczana, poczynając od najbardziej kosztownych i paliwożernych odmian. Należy zaznaczyć, że transformacja dotyczy całej grupy, a nie tylko marki BMW. Poza nią w skład koncernu wchodzą jeszcze Mini i Rolls Royce.

Zobacz wideo BMW Concept i4 na pierwszym filmie
Więcej o:
Komentarze (7)
Połowa wersji samochodów BMW zniknie z oferty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: MrNobody

    0

    Jako klient BMW potwierdzam, że V12 znika z oferty już we wrześniu 2020. Nie wiem tylko dlaczego, skoro jeszcze niedawno BMW zarzekało się, że będą produkować ten silnik co najmniej do 2023/24 roku. Szkoda, kończy się pewna epoka.

  • Gość: MB fan

    Oceniono 4 razy 0

    BMW się skończyło. ;)

  • Gość: fan

    Oceniono 6 razy 0

    na bateryjki?? a feeee........choć z drugiej strony...teraz te ich silniki to nie za dobre....gdzie te dobre z serii M50,52 ,54 43...57diesel?

  • Gość: Sz

    Oceniono 1 raz -1

    Zarobili dużo bo BMW - Będziesz Miał Wydatki

  • Gość: gosc

    Oceniono 2 razy -2

    jutro wyjmę walizę z kasą którą trzymam pod łóżkiem i jeżeli tak nalegacie to kupię sobie to moje wymarzone bmw ---albo może nawet dwa.

  • Gość: Pep

    Oceniono 13 razy -7

    BMW zwyczajnie (podobnie jak VAG) nie potrafi sobie poradzić z obostrzeniami emisyjnymi. Japońscy, koreańscy i francuscy producenci potrafią wyprodukować odpowiednio niskoemisyjne silniki, które do tego są trwałe. Tutaj została tylko historia - „kiedyś to było”.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX